0

عامل اخاذی در فضای مجازی دستگیر شد

دسته بندی ها : اخاذی و باج گیری 4 مهر 1396 مدیر سایبرلا 387 بازدید

رییس پلیس فتا استان اصفهان گفت: فردی که با تهدید به انتشار تصاویر شخصی و خانوادگی یکی از شهروندان در فضای سایبر قصد اخاذی از وی را داشت توسط پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان اصفهانی مبنی بر اینکه فردی از طریق اینترنت و در شبکه‌های اجتماعی با وی آشنا گردیده و با دسترسی به تصاویر شخصی و خانوادگی او با تهدید به انتشار آنها قصد اخاذی از وی را دارد بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتا در این زمینه آغاز و با پروسه‌های فنی در فضای سایبر عامل تهدید و اخاذی بنام مهران .پ 25 ساله ساکن اصفهان شناسایی و دستگیر گردید‌، متهم در تحقیقات به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را ساده لوحی شاکیه در برقراری ارتباط با دیگران و سودجویی عنوان نمود. با تکمیل تحقیقات متهم به مرجع قضایی معرفی و برای وی قرار وثیقه مناسب قانونی صادر گردید.

این مقام انتظامی بیان کرد‌: در فضای مجازی هیچ گاه هویت واقعی افراد مشخص نبوده که این جزء خصوصیات فضاهای مجازیست و به همین خاطر بسیاری افراد فریب و شیفته ظاهر دروغین مجرمین گردیده و به راحتی به آنان اعتماد و عکس‌های شخصی و خانوادگی خود را در اختیار آنان قرار می‌دهند لذا به شهروندان به ویژه خانم‌ها توصیه می‌گردد به هویت جعلی افراد در این فضا اعتماد نکرده و از به اشتراک گذاری عکس‌های شخصی خود در فضای مجازی و ارسال آنها به دیگران اجتناب نمایند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پنج × یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!