0

اخاذی اینترنتی و مشکلات جدید کاربران فضای مجازی

جانشین پلیس فتای کرمان گفت: امروزه فضای مجازی در کنار همه فرصت هایی که به ارمغان آورده ، آسیب ها و تهدیدهایی نیز برای کاربران فضای مجازی به همراه داشته است. که این آسیب ها و تهدیدات به عنوان پدیده ای نوظهور در کنار سایر آسیب های اجتماعی، دغدغه هایی نیز برای افراد جامعه و خانواده ها به وجود آورده است.

پلیس فتا : سرهنگ ” محمدرضا رضایی” گفت: بدست آوردن تصاویر شخصی و اطلاعات افراد توسط کلاهبرداران و مجرمان سایبری، عامل و انگیزه اصلی اخاذی و باج خواهی از شهروندان می باشد.

وی افزود:از ویژگیهای فضای مجازی جعل هویت و یا پنهان ماندن هویت است پس به راحتی فریب ظاهر دروغین مجرمین سایبری را نخوریم و به آسانی به آنها اعتماد نکنیم.
سرهنگ رضایی بیان کرد: امروزه فضای مجازی در کنار همه فرصت هایی که به ارمغان آورده ، آسیب ها و تهدیدهایی نیز برای کاربران فضای مجازی به همراه داشته است. که این آسیب ها و تهدیدات به عنوان پدیده ای نوظهور در کنار سایر آسیب های اجتماعی، دغدغه هایی نیز برای افراد جامعه و خانواده ها به وجود آورده است.

رضایی هشدار داد: ارتباط با افراد غریبه در فضای مجازی می تواند عواقب جبران ناپذیری را برای کاربران به ارمغان داشته باشد لذا به شهروندان عزیز توصیه می شود همان رفتاری که در فضای حقیقی انجام می دهند و همان محدودیت هایی که برای خود در نظر می گیرند، در فضای مجازی نیز انجام دهند.

وی ضمن اشاره به اینکه بالابردن دانش و آگاهی کاربران و افزایش سواد اینترنتی می تواند عامل مهمی در ناکام گذاشتن تبهکاران سایبری باشد به شهروندان توصیه کرد: دانش اینترنتی خودتان را افزایش دهید و با بالابردن سطح نظارت خود بر فرزندان مانع تحقق اهداف و افکار شوم مجرمین سایبری شوید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دو × 1 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!