0

معاون فضای مجازی دادستانی به اعضای کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات پیوست

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات - رگولاتوری - سایبرلا

«جواد بابایی» معاون امور فضای مجازی دادستانی کل کشور، عضو کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات شد.

بر اساس مصوبه جلسه ۱۳۸۳.۱۲.۱۹ هیأت وزیران، کمیسیون‌ تنظیم مقررات ارتباطات وظیفه «اصلاح و تجدید ساختار بخش‌های ارتباطی کشور»، «تعیین سیاست نرخ‌گذاری بر خدمات بخش‌های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات و تصویب جداول تعرفه‌ها و نرخ‌های خدمات ارتباطی در چارچوب قوانین و مقررات»، «تدوین مقررات ارتباطی کشور در چارچوب قوانین و مقررات و نظارت بر حسن‌ اجرای آن‌»، «سیاست‌گذاری در خصوص صدور مجوز فرکانس و تعیین و دریافت حق‌الامتیاز صدور مجوز درچارچوب قوانین و مقررات» و «تحقق اهداف مورد نظر در بخش ارتباطات رادیویی و رادیو آماتوری‌» را بر عهده دارد.

بر اساس قانون و به‌منظور جلوگیری از ضرر و زیان جامعه و تحقق رشد و توسعه اقتصادی کشور، بخش‌ غیردولتی‌ در قلمرو شبکه‌های غیرمادر بخش مخابرات‌ و شبکه‌های مستقل و موازی پُستی و مخابراتی با رعایت اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و حسب مجوز هیأت وزیران اجازه فعالیت‌ خواهند داشت‌.

اعضای کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات را «وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌عنوان رئیس کمیسیون‌، معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مقام دبیر کمیسیون‌، نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، نماینده وزارت امور اقتصادی و دارایی و سه نفر صاحب‌نظر در امور توسعه اقتصادی‌، ارتباطات و یا فناوری اطلاعات که به پیشنهاد وزیر ارتباطات و تصویب هیأت دولت برای مدت چهار سال انتخاب می‌شوند» تشکیل می‌دهند و جلسات آن با حضور پنج نفر از اعضا برگزار می‌شود.

هیأت وزیران در جلسه ۱۴۰۲/۰۶/۰۸ و به پیشنهاد «عیسی زارع‌پور»، با عضویت «جواد بابایی» در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به‌جای «حسین میرزاپور» موافقت کرد و تصویب‌نامه دولت در این خصوص از سوی «محمد مخبر» معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شد.

میرزاپور که پیش از این عضو کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بود، دانش آموخته مقطع کارشناسی دانشگاه صنعتی شریف و کارشناسی ارشد اقتصاد و مدیریت سازمان از IFP School فرانسه و پژوهشگر دکتری مدیریت در مدرسه عالی اقتصاد دانشگاه مونترال بود که علاوه بر قائم مقامی پژوهشکده سیاست‌گذاری علم، فناوری و صنعت دانشگاه شریف، ریاست کارگروه داده و حکمرانی ستاد هوشمندسازی و اقتصاد دیجیتال معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و بنیانگذاری و مدیریت نهادهایی چون آزمایشگاه داده و حکمرانی، مشاورت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور راهبردی و بین‌الملل را در کارنامه‌اش دارد.

بابایی نیز از اردیبهشت ۱۳۹۹ تاکنون در مقام معاون امور فضای مجازی دادستان کل کشور با دستگاه قضایی همکاری دارد.

منبع: ایرنا

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 × 4 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!