0

پرونده گران فروشی همراه اول و ایرانسل به تعزیرات و سازمان حمایت ارسال شد

اپراتور مخابراتی, ایرانسل, همراه اول, رایتل

معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقرارت و ارتباطات رادیویی از ارسال پرونده تخلف دو اپراتور تلفن همراه؛ ایرانسل و همراه اول به تعزیرات و سازمان حمایت به دلیل افزایش قیمت بسته های دیتای خود بدون مجوز این سازمان خبر داد.

حسین فلاح جوشقانی با انتشار تصویر نامه‌ای در توئیتر خود که حکایت از شکایت رگولاتوری به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در مورد این تخلف همراه اول و ایرانسل دارد، تاکید کرده که مبالغ گرفته شده از مردم به آنها بازگردانده خواهد شد. او همچنین در این توییت از کاهش زمان پروانه این دو اپراتور خبر داده و نوشته است که در هفته‌ی آتی کمیسیون تنظیم کاهش نرخ تعرفه مکالمات و پیامک را بررسی خواهد کرد. همچنین فلاح در این توییت خبر از ارسال شکایت به تعزیرات را هم داده؛ اما تنها متن نامه‌ به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان را منتشر کرده است.

با این حال در نامه رگولاتوری به سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان به صورت مستقیم اعلام شده که اپراتورهای ارتباطی ایرانسل و همراه اول بر خلاف مقررات و مصوبات کمیسیون سازمان تنظیم و بدون اخذ مجوز از این سازمان نسبت به تغییر تعرفه خود اقدام کرده و از این طریق وجه غیرقانونی از مشترکان خود دریافت کردهاند. رگولاتوری در این نامه یادآور شده که افزایش و تغییر تعرفهای که این دو اپراتور نسبت به آن اقدام کردهاند پایه اقتصادی نداشته و میزان و مدل آن نیز مورد تایید این سازمان نیست. همچنین رگولاتوری تاکید کرده که پیشنهادهای ایرانسل و همراه اول برای تغییرات تعرفه یک بار «صراحتا» از سوی این سازمان رد و با آن موافقت نشده بود. در نهایت هم رگولاتوری با این توضیحات از سازمان حمایت خواسته تا نسبت به این تخلف رسیدگی لازم را انجام دهد.

از اواخر هفته گذشته بسیاری از کاربران در شبکههای اجتماعی با انتشار تصاویری از تغییر قیمت و افزایش چند برابری بستههای اینترنت دو اپراتور اول و دوم خبر دادند. به دنبال این اتفاق هم صبح روز شنبه ( ۱۴ تیر) رئیس رگولاتوری در توئیتر خود افزایش قیمت اینترنت همراه در شرایط کرونا را غیر منطقی اعلام کرد و  ضمن اشاره به برخورد با اپراتورهای متخلف گفت که قیمتها باید به حالت گذشته خود بازگردد

تا کنون دو اپراتور تلفن همراه نسبت به این اتفاقات واکنشی نشان ندادهاند؛ اما بررسیها حاکی از آن است که بستههای عرضه شده در اپلیکیشن همراه من (متعلق به همراه اول) با بستههای سایت این اپراتورها همخوانی ندارد (بستههای موجود در اپلیکشن بیشتر است) و در همین حال برخی از بستههای قدیمی در سایت همراه اول نیز وجود ندارد. بستههای اینترنت ارائه شده در سایت ایرانسل همچنان به صورت قدیمی هستند؛ اما در اپلیکیشن ایرانسل من (متعلق به ایرانسل) برخی از این بستهها که اکنون روی سایت در دسترس عموم قرار دارد، دیده نمیشوند.

در ادامه فشارهای وزارت ارتباطات برای بازگرداندن تعرفهو بستههای حذف شده پرمصرف ایرانسل و همراه اول روز گذشته هم در اقدامی عجیب مدیر کل حمایت از حقوق مشترکان سازمان تنظیم مقررات در گفتوگو با ایسنا اعلام کرد افزایش تعرفه‌ای در بسته‌های اینترنتی اپراتورها صورت نگرفته و تنها برخی از بسته‌های پرمصرف از درگاه‌ آنها حذف شده بود. همچنین پیمان قره‌داغی در پیشنهادی عجیب گفته است که اینترنت رایتل نصف قیمت همراه اول و ایرانسل و در حال حاضر استفاده از رایتل فعلا مقرون به صرفهترین شیوه است. قرهداغی ضمن اعلام اینکه آنها پیگیر تخلف اپراتورهای اول و دوم هستند گفته بود که از رایتل خواسته‌‌اند فروش سیمکارت را تسهیل کند.

منبع: پیوست

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    20 − نوزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!