0

نحوه اتصال متقابل اپراتورها به پیام رسان های داخلی تصویب شد

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - سایبرلا

کمیسیون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دستورالعمل نحوه اتصال متقابل اپراتورهای تلفن همراه با پیام رسان های داخلی را تصویب کرد. حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ۵ مرداد با اعلام این خبر در توئیتر خود نوشته است که با تصویب این دستورالعمل تعرفه این تماسها نصف تماس عادی خواهد بود.

اواسط تیر ماه سال جاری رئیس رگولاتوری با اشاره به مصوبه شورای عالی فضای مجازی از دستور کار قرار گرفتن برقراری امکان تماس صوتی (Call Out) با اپراتورهای تلفن همراه خبر داده بود. حالا با گذشت تقریبا ۱۱ روز از این خبر او در توییتر خود گفته است که دستورالعمل نحوه اتصال متقابل بین اپراتورهای تلفنهمراه با پیامرسانهای داخلی در کمیسیون سازمان تنظیم تصویب شده است. براساس این توییت اپراتورها موظف خواهند بود خدمات لازم برای برقراری امکان Call Out در پیامرسانها را فراهم کنند.

هنوز این مصوبه و جزییات مربوط به آن روی سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار نگرفته و مشخص نیست نرخ پیشنهادی مکالمات از طریق این سرویس به چه میزان خواهد بود؛ اما پیشتر فلاح گفته بود که نرخ پیشنهادی مکالمات فعلا دقیقهای ۲۵ تومان در نظر گرفته شده است. همچنین در توییت جدید او نیز فلاح یادآوری کرده  که تعرفه این تماسها نصف تماس عادی خواهد بود.

با راهاندازی این سرویس نوعی قابلیت تماس بین پیامرسانها و اپراتورها فراهم میشود و دیگر نیازی نیست که دو طرف تماس، پیامرسان مشابه داشته باشند. برای نمونه کاربری که پیامرسان گپ یا سروش و دیگر پیامرسانهای داخلی را نصب کرده باشد میتواند از طریق این پیامرسان با یک شماره همراه اول، ایرانسل یا رایتل تماس گرفته و به جای پرداخت هزینههای ۴۹ تا ۶۹ تومانی (نرخ متغیر تماسهای صوتی در اپراتورهای موبایل) تنها ۲۵ تومان بپردازد.

هرچند مدیران پیام رسانهای داخلی چندی پیش و  راهاندازی این سرویس که سالهاست برای پیامرسانهای خارجی راهاندازی شده را به فال نیک میگیرند اما آنها معتقدند تعرفه در نظر گرفته شده در این زمینه گران است و استفاده از این سرویس به صرفه نیست.

منبع: پیوست

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    3 × 1 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!