0

سارق و اخاذ سایبری دستگیر شد

دسته بندی ها : اخاذی و باج گیری 7 اسفند 1395 مدیر سایبرلا 676 بازدید

سردار فرماندهی انتظامی استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری عامل مزاحمت اینترنتی در شهرستان بندرعباس خبر داد.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سردار فرماندهی انتظامی استان هرمزگان گفت‌: پیرو شکایت احدی از شهروندان بندرعباس و برابر اظهارات وی، شاکیه گوشی هوشمند خود را در یکی از مغازه‌های شهرستان بندرعباس مفقود نموده و در ادامه پس از بررسی محل مورد نظر موفق به یافتن گوشی خود نشد.

پس از گذشت چند روز شخصی ناشناس در یکی از شبکه‌های اجتماعی پس از ایجاد مزاحمت، جهت پس دادن گوشی درخواست پول نمود. لذا موضوع پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: پس از بررسی‌های فنی و تخصصی و اقدامات خاص پلیسی شخصی به هویت معلوم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به این پلیس احضار گردید که بیان داشت صاحب مغازه مورد نظر می‌باشد و درخصوص موضوع اظهار بی‌اطلاعی نمود. در ادامه با بررسی دقیق و اقدامات خاص پلیسی متهم به هویت م.م شناسایی و مشخص گردید وی از کارگران مغازه می‌باشد.

سردار‌ ملکی افزود:‌ طی هماهنگی با مقام محترم قضایی متهم در محل کار خود دستگیر و ادله جرم شامل دو عدد سیم کارت به متعلق به شاکیه و دو عدد عابر کارت متعلق به صاحب کارش و یک عدد گوشی لمسی سامسونگ مورد استفاده متهم و یک عدد گوشی نوکیا کشف که به پلیس فتا دلالت گردید.

در بازجویی صورت گرفته از وی به بزه انتسابی معترف و بیان نمود هنگامی که میز مغازه را مرتب می‌نمودم متوجه گوشی شد و وی را مخفی نمود بعد از مدتی در پیام‌رسان شبکه‌های اجتماعی به شاکیه اقدام به تهدید وی نمود. همچنین گوشی شاکیه را در بازار به مال خر فروخته بود. لذا با اخذ دستور قضایی صاحب مغازه خریدار گوشی به دلیل خرید و فروش اقلام مسروقه دستگیر گردید.

سردار ملکی در پایان خاطر نشان کرد: فضای مجازی در کنار فواید بسیاری که دارد ولی متاسفانه افراد سودجو و کلاهبردار از این فضا برایی پیشبرد اهداف خود استفاده می کنند. همچنین شهروندان مراقب وسایل و لوازم شخصی خود به خصوص گوشی‌های هوشمند باشند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    5 + نوزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!