0

اخاذی اینترنتی با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی

رهنگ حسن محمدنژاد با بیان این‌که در پی مراجعه زنی، با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتای مازندران مبنی بر اخاذی، وی اظهار کرد: متهم پرونده تهدید به انتشار تصاویر خصوصی شاکیه در شبکه‌های اجتماعی نموده بود.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، وی با بیان این‌که موضوع در دستور کار کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت، افزود: ماموران با انجام تحقیقات از مالباخته دریافتند، متهم به اخاذی که از چند ماه قبل با مالباخته در شبکه اجتماعی اینستاگرام در ارتباط بوده با دسترسی به تصاویر خصوصی این زن در دو مرحله تهدید از مالباخته 35 میلیون ریال اخاذی کرد.

رئیس پلیس فتای مازندران، ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی موفق شدند، متهم به تهدید و اخاذی را شناسایی و با هماهنگی قضائی این فرد را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کنند.

سرهنگ محمدنژاد، با بیان اینکه متهم در تحقیقات به عمل آمده به بزه انتسابی اقرار کرد، گفت: متهم در خصوص علت اخاذی از شاکیه عنوان نمود، به جهت طلبی که از شاکیه داشتم اقدام به این کار کرده‌ام.

وی افزود: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

رئیس پلیس فتای مازندران، با بیان این‌که عکس و فیلم‌های خصوصی خود را به هیچ عنوان در اختیار دیگران حتی نزدیکان و اقوام خود قرار ندهید، گفت: کاربران به یاد داشته باشند ذخیره کردن اطلاعات خصوصی نظیر فیلم و عکس بر روی تلفن همراه، تبلت و لپ‌تاپ اشتباه است.

وی تصریح کرد: حتماً فایل‌های صوتی، تصویری و اطلاعات مهم خود را بر روی حافظه‌های جانبی و دور از دسترس دیگران ذخیره و نگهداری کنیم.

سرهنگ محمدنژاد همچنین در پایان نسبت به دوستی‌های شبکه‌های اجتماعی هشدار داد و گفت: همان‌گونه که در فضای حقیقی برای دوستی و ارتباط با دیگران یکسری معیار وجود دارد که فرد چگونه باشد و چه ویژگی‌ها و خصوصیات اخلاقی داشته باشد تا به عنوان دوست برگزینیم در دوستی‌های فضای مجازی با توجه به هویت‌های جعلی و عدم شناخت کافی این معیارها باید بسیار سخت گیرانه‌تر باشد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانزده + دو =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!