0

مزاحمت و اخاذی در فضای مجازی

دسته بندی ها : اخاذی و باج گیری, مزاحمت اینترنتی 23 اسفند 1396 مدیر سایبرلا 448 بازدید

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام از شناسایی و دستگیری فردی که با ارسال پیام هایی مختلف در شبکه‌های اجتماعی برای شهروندان ایجاد مزاحمت می‌کرد خبر داد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ جمالی در تشریح این خبر اظهار کرد: با مراجعه یکی از شهروندان مبنی بر اینکه مدتی است در شبکه‌های اجتماعی از طرف اشخاص ناشناس با ارسال پیام‌هایی برای وی ایجاد مزاحمت می‌شود‌، در این راستا تشکیل پرونده شد و سیر مراحل کشف پرونده در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با هماهنگی مراجع قضایی و با تلاش شبانه روزی مأمورین این پلیس و با انجام اقدامات اطلاعاتی، فنی و تخصصی متهم که یک جوان 20 ساله  بود شناسایی و به پلیس فتا احضار شد.

رئیس پلیس فتا ایلام ادامه داد: متهم در بازجویی‌های خود با تفکر به اینکه در فضای مجازی و به خصوص در شبکه‌های اجتماعی پیگیری‌های قضایی وجود ندارد و ردی از متهمین به جا نمی‌ماند منکر موضوع شد پس از مواجهه با مستندات موجود در پرونده به جرم خود اعتراف کرد و انگیزه کار خود را ایجاد رابطه دوستانه و پس از جلب اعتماد کاربر و دسترسی به اطلاعات و تصاویر خصوصی‌یشان اقدام به تهدید و اخاذی از آن‌ها عنوان کرد.

سرهنگ جمالی گفت: کاربران از اعتماد به غریبه‌ها در فضای مجازی خودداری کنند و در ارتباطات خود نکات امنیتی را رعایت کنند تا دچار مشکل نشوند.

مشاوره حقوقی و پرسش و پاسخ در زمینه تهدید و اخاذی در فضای مجازی | اینجا کلیک کنید

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    بیست + 16 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!