0

تهدید به انتشار تصاویر خصوصی و اخاذی در تلگرام

نمونه شکواییه تهدید به انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان قم از شناسایی و دستگیری عامل تهدید به انتشار تصاویر خصوصی شاکیه خبر داد و گفت: افرادی که با روش های مختلف در فضای مجازی موجبات مزاحمت دیگران را فراهم می کنند این اقدام آنان جرم تلقی می شود و با عاملین برخورد جدی و قاطعانه انجام خواهد شد.

سرهنگ موالی، رئیس پلیس فتا استان قم در تشریح این خبر گفت: پیرو شکایت یکی از شهروندان با موضوع تهدید و اخاذی از طریق انتشار تصاویر خصوصی وی در فضای مجازی، رسیدگی موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: با همکاری شاکیه و اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی محل اختفای متهم مورد شناسایی قرار گرفت و پس از تایید هویت وی و با هماهنگی قضایی طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد و لوازم الکترونیکی وی نیز جهت تکمیل پرونده و مستند سازی توقیف و تحویل کارشناسان پلیس فتا گردید.

این مسئول انتظامی گفت:در بازجویی های اولیه متهم، اتهام وارده را منکر شد و ادعای شاکیه را کاملا رد نمود ولی پس از ارائه مدارک و مستندات موجود در پرونده لب به اعتراف گشود و اظهار داشت که از طریق تلگرام با شاکیه آشنا شده و با جلب اعتماد وی و سپس دریافت تصاویر شخصی او، قصد اخاذی و برقراری ارتباطات نامتعارف با او را داشته است که با شکایت به موقع شاکیه و پیگیری پلیس فتا این مجرم سایبری دستگیر شد.

سرهنگ موالی ضمن تاکید بر لزوم حفظ اسرار و اطلاعات شخصی و خانودگی در فضای مجازی گفت: کاربران به افراد غریبه براحتی اعتماد نکنند و از ارسال موارد شخصی و خانوادگی به افراد ناشناس اجتناب کنند زیرا هویت کاربران در فضای مجازی نامشخص است و این فضا محل مناسبی برای آشنایی و رابطه دوستی نیست.

منبع: پلیس فتا

نمونه شکواییه تهدید به انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانزده − 7 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!