0

کلاهبرداری با وعده های پوچ و فریبنده

دسته بندی ها : فضای مجازی 9 شهریور 1396 مدیر سایبرلا 376 بازدید

مسئول پلیس فتای استان گلستان از  تشکیل پرونده‌های متعددی خبر داد که به علت سهل انگاری و اعتماد بیجای کاربران در فضای مجازی، منجر به کلاهبرداری از آنان می‌شود.

به گزارش پلیس فتا، سروان وحید صاحبکاران اظهار کرد: طی ماه‌های اخیر پرونده‌های مشابهی‌ از طریق مرجع محترم قضایی وصول گردیده که نشان می‌دهد افرادی منفعت طلب و سودجو با فریب شهروندان مبالغ زیادی از آنان‌ کلاهبرداری کرده‌اند.

وی گفت: به عنوان نمونه در پرونده‌ای که از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گرگان وصول گردید‌ فردی خود را مدیر کارخانه ‌معرفی نموده و با ارائه مدارک و گواهی نامه‌های جعلی و رزومه کاری غیرواقعی‌ اقدام به درج آگهی‌های تبلیغاتی فریبنده در فضای مجازی کرده‌ و ضمن جلب اعتماد افراد زودباور و ساده‌اندیش‌ از یکی از ‌شهروندان گرگانی مبلغ 35 میلیون ریال کلاهبرداری‌ و ضمن عدم تحویل کالا ‌به وی جواب‌گوی تماس‌های مکرر شاکی پرونده  نیز نمی‌باشد‌.

سروان صاحبکاران خاطرنشان کرد: پس از انجام تحقیقات فنی،اطلاعاتی و پلیسی، در نهایت متهم مورد نظر توسط کارشناسان پلیس فتا شناسایی گردید و به همراه پرونده‌، برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

وی افزود: پرونده ‌های زیادی در این پلیس تشکیل و بررسی شده است که در آن شاکیان‌ اقدام به خرید کالا‌ در فضای مجازی نموده‌اند اما کالای مورد نظر ‌تحویل نشده و وجه پرداختی نیز  مسترد نمی‌گردد. لذا شهروندان می‌بایست از فروشگاه‌های معتبر که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند ‌اقدام به خرید کالا نمایند و فریب تبلیغات  اغوا کننده و  تحریک آمیز موجود در شبکه‌های اجتماعی را نخورند‌ و‌ خوش باورانه به  وعده‌های پوچ کلاهبرداران این حوزه اعتماد نکنند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    بیست + بیست =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!