0

هک و کلاهبرداری رایانه ای بیشترین جرائم فضای مجازی

دسته بندی ها : فضای مجازی 19 آبان 1394 مدیر سایبرلا 868 بازدید

ابوالفضل مرادی روز یکشنبه در شورای پیشگیری از وقوع جرم خراسان جنوبی، با بیان اینکه بیشتر جرائم فضای مجازی در سن 14 تا 30 سال رخ می دهند گفت: انتشار و توزیع تصاویر در فضای مجازی از دیگر جرائم فضای مجازی است که در استان رو به گسترش می باشد.
وی ادامه داد: از آنجایی که نمی توان فضای سایبری را به طور کلی حذف کرد لذا باید تمامی دستگاه های مربوطه چاره اندیشی کنند تا فضای جرم را برای مجرمین در فضای مجازی سخت کنیم.
مرادی با تاکید بر پیشگیری هرچه بیشتر از وقوع جرم در فضای سایبری گفت: تا قبل از سال ۸۸ قانونی به عنوان جرم رایانه ای وجود نداشت اما با پیشرفت زمان و شدت وقوع جرم ها، در سال ۱۳۸۹ پلیس فتا تشکیل شد.
وی ادامه داد: با همکاری این نهاد، اکثر متهمین شناسایی شده و با آنها برخورد می شود، اما بهترین کار در کاهش وقوع این جرائم، پیشگیری است.
معاون دادستان بیرجند در امورپیشگیری وقوع جرم در تعریف جرائم فضای مجازی، بیان کرد: جرائم فضای مجازی به جرائمی گفته می شود که در فضای غیر حقیقی مانند اینترنت و سامانه های مخابراتی اتفاق می افتد.
وی با بیان اینکه مجرمین فضای مجازی سه دسته هستند، اظهار کرد: هکر ها یکی از مجرمین فضای مجازی هستند که دسترسی غیر مجاز به داده ها و اطلاعات سامانه های مخابراتی و رایانه ای دارند.
مرادی، هکرهایی که با انتشار ویروس فایل ها را مخفی کرده و با استفاده از آن ها کلاهبرداری می کنند را از دیگر مجرمین فضای مجازی ذکر کرد.
وی با بیان اینکه دسته دیگر از مجرمین فضای مجازی از طریق خطوط تلفن خرابکاری می کنند، بیان کرد: توهین و تهدید در فضای مجازی اعم از ایمیل، تلفن همراه نیز به عنوان جرم رایانه ای محسوب می شود.
معاون دادستان بیرجند در امور پیشگیری وقوع جرم با اشاره به قاچاق مواد مخدر از طریق اینترنت، تصریح کرد: گسترش محیط سایبری نیز باعث شده است که در عصر کنونی قاچاقچیان از فضای مجازی، قاچاق مواد مخدر را انجام دهند که این نیز یکی از جرائم رایانه ای محسوب می شود.
وی ادامه داد: کلاهبرداری، سرقت رایانه ای، انتشار تصاویر مستهجن از طریق رایانه و اخاذی از دیگر جرائم رایانه است که در صورت شناسایی برخوردهای شدیدی با مجرمین می شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی نیز در این جلسه، اظهار کرد: در چند ساله گذشته به همت نیروی انتظامی و راه اندازی پلیس فتا، اقدامات و تلاش های شایانی در زمینه پیشگیری از وقوع جرم انجام شده است.
حجت الاسلام یدالله وحدانی نیا با بیان اینکه بیشترین هجمه ای که در فضای مجازی وجود دارد، جرائم مالی است، بیان کرد: نبود آگاهی مردم و غفلت خانواده در استفاده از فضای مجازی مشکلات ناگواری را به دنبال دارد.
وی ادامه داد: افرادی که عکس های شخصی و محرمانه را در فضای مجازی قرار می دهند از عواقب بد آن آگاهی ندارند و هیچ ضریب امنیتی برای خود قائل نمی شوند.
وحدانی نیا گفت: با توجه به تنوع فناوری های جدید که بر اثر غفلت خانواده ها در اختیار فرزندان قرار گرفته دشمن درصدد تغییر سبک زندگی و از هم پاشیدن کانون گرم خانواده های ایرانی است.
وی افزود: خانواده ها عکس ها شخصی خود را همانند آلبوم در فضای مجازی نگهداری می کنند و این موجب سوء استفاده از آن در این فضا می شود

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ده + هفت =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!