0

مدیر سابق NSA : آژانس امنیت ملی، برترین دزد سایبری جهان است

دسته بندی ها : فضای مجازی 30 دی 1394 مدیر سایبرلا 940 بازدید

ژنرال بازنشسته مایکل هایدن مدیر سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در کنفرانس امنیت سایبری در میامی اعلام کرد این آژانس بهترین دزد سایبری در جهان است.

همشهری آنلاین: هایدن می‌گوید افراد کمی می‌توانند فعالیت‌های آژانس امنیت ملی آمریکا را واقعا درک کنند. این آژانس اطلاعات افراد را در دامنه‌های سایبری به سرقت می‌برد. به گفته هایدن دولت تمامی کشورها از مردمان و دولت‌های دیگر جاسوسی می‌کند،‌اما جاسوسان آمریکایی این کار را بهتر انجام می‌دهند و درجه یک هستند.

هایدن این سخنان را در کنفرانس S4X16 مطرح کرد، نشستی که بر چگونگی حمله فزاینده هکرهای مدرن به کنترل‌کننده‌های کلیدی صنایع در نیروگاه‌ها، کارخانه‌ها و سرویس‌های شهری مانند شبکه‌های آب و گاز تمرکز دارد.

این مقام سابق اطلاعاتی آمریکا در سخنرانی خود توضیح داد چگونه آمریکا هک کردن رایانه‌های کشورهای خارجی را توجیه کرده و چگونه برای فعالیت‌های خود مرز و محدوده تعریف می‌کند. هایدن می‌گوید سرقت اطلاعات توسط آمریکا برای ایجاد آزادی و امنیت است،‌نه برای ثروتمند‌ شدن. تنها چهار کشور دیگر وجود دارند که چنین سیاستی را در پیش دارند که در کنار آمریکا گروه پنج چشم را تشکیل داده‌اند: استرالیا، کانادا، نیوزیلند و بریتانیا.

به گفته هایدن جاسوسی‌های سازماندهی شده برای دیگر کشورها ماموریت‌هایی دولتی به شمار می‌رود. هایدن می‌گوید کشورهای دیگر باور دارند که به سرقت بردن مالکیت معنوی از دیگر کشورها فعالیت جاسوسی مشروع و قانونی به شمار می‌رود و چینی‌ها اصلی‌ترین مهره این بازی به شمار می‌روند.

در سیاست بین‌المللی،‌ تشخیص دادن قانونی یا غیرقانونی بودن این فعالیت‌ها مرزی بسیار مبهم دارد؛ از این رو برخی از دولت‌ها نسبت به عملیات وسیع جاسوسی آمریکایی‌ها احساس نارضایتی و اضطراب دارند. واضح‌ترین نمونه این اضطراب را می‌توان در حذف توافق‌نامه‌ اشتراک‌گذاری اطلاعات میان آمریکا و اروپا توسط دادگاه عالی اتحادیه اروپا در ماه اکتبر سال 2015 مشاهده کرد. پیمان “بندر امن” به اروپای مطلع از حریم خصوصی اطمینان می‌داد که شرکت‌های آمریکایی مانند فیس‌بوک و گوگل از اطلاعات خصوصی کاربران اروپایی درحدی قابل قبول محافظت می‌کنند.

اما دادگاه عالی اتحادیه اروپا این پیمان را از درجه اعتبار ساقط کرد و دلیل اصلی آن افشاگری‌های ادوارد اسنودن کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا بود. اما هایدن می‌گوید اروپا در اشتباه است زیرا آمریکایی‌ها برای هک کردن مرز و محدوده‌ای خاص دارند. هایدن می‌گوید این پرسش مطرح است که آیا آمریکایی‌ها اطلاعات اقتصادی را به سرقت می‌برند؟ معلوم است که این‌کار را می‌کنند، اطلاعات مواد شیمیایی پیشرفته، تجهیزات دوکاربرده، پولشویی. اما ما اینکار را برای بهره‌برداری مالی انجام نمی‌دهیم. ما هیچ شرکت دولتی نداریم،‌پس با اطلاعاتی که دزدیده‌ایم چه کنیم؟آن را به چه کسی بدهیم؟

به گفته هایدن تفاوت اصلی در مفهوم سرقت اطلاعات را تعریف امنیت ملی مشخص می‌کند. تعریف امنیت ملی در دیگر کشورها نسبت به تعریف آمریکایی آن بسیار گسترده‌تر است، کشورهای دیگر موفقیت تجاری را نیز بخشی از امنیت ملی می‌دانند، اما آمریکا این گزینه را در جاسوسی‌های دولتی تعریف نکرده‌است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک × سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!