0

هشدار انجمن بلاکچین درباره باج گیری کلاهبرداران حوزه ارزهای دیجیتالی

قوانین مقررات رمزارزها ارزهای دیجیتال کریپتوکارنسی

انجمن بلاکچین با انتشار بیانیه‌ای درباره روش های کلاهبرداری از حساب رمز ارز افراد هشدار داد. براساس بیانیه این انجمن، کلاهبرداران با روش هایی عجیب اقدام به اخاذی از کاربران می‌کنند. در این روش شخص کلاهبردار کاری می‌کند تا بتواند از افراد باج خواهی کند.‌ در واقع کلاهبردار سرقت از کیف پول خودش را صحنه سازی می‌کند و سپس از فردی که در این دام‌ افتاده، اخاذی می‌کند.

بیانیه اخیر انجمن بلاکچین تأکید کرده است که اخیراً روشی از کلاهبرداری مشاهده شده که نتیجه آن هتک آبرو و اعتبار از افراد یا اقدام به باج خواهی از آن‌هاست.

در این روش کلاهبرداری، فرد کلاهبردار با مراجعه به قربانی اظهار می‌کند که موجودی کیف پول رمز ارزی خود در کیف پول بلاک شده است یا قادر به برداشت آن نیست. سپس او برای بررسی کیف پول توسط فرد قربانی، رمز کیف پول یا کلمات کلیدی خود را در اختیارش قرار داده است و از آنجایی که خود فرد کلاهبردار هنوز به آن‌ها دسترسی دارد، اقدام به برداشت موجودی می‌کند.

در این مرحله کلاهبردار با شواهد موجود اقدام به شکایت به انواع مراجع یا تهدید به آن (انصراف از شکایت درصورت پرداخت باج) می‌کند. در واقع شخص کلاهبردار که به دروغ گفته است به کیف پول خود دسترسی ندارد، فرد قربانی را متهم به دزدی، تهدید به شکایت و انصراف از شکایت در صورت پرداخت باج می‌کند.

انجمن بلاکچین در راستای راهنمایی افراد برای جلوگیری از تکرار چنین تجربه‌هایی تأکید کرده است که کاربران توجه داشته باشند اجاره دادن حساب بانکی و همچنین دسترسی حساب کاربری به افراد دیگر نیز منجر به انواع کلاهبرداری با استفاده از اطلاعات هویتی افراد خواهد شد.

این نکته را باید مورد‌ توجه قرار داد که صرفاً دسترسی به حساب کاربری و اطلاعات هویتی مسیر کلاهبرداری نیست و گاهی تشویق به خرید یک کوین با وعده رشد قطعی، وعده پرداخت سود ثابت و انواع روش‌های بازاریابی چندسطحی غیرمتعارف نیز از انواع روش های کلاهبرداری است.

همچنین فعالان بازار رمزارز باید آگاه باشند که پذیرش و پرداخت بها به هر توکنی که بازار ثابت جهانی در چند پلتفرم معتبر ندارد نیز امن نیست و یک دام کلاهبرداری به‌نظر می‌رسد.

علاوه‌براین، خرید و فروش یک کوین در زمان معین (پامپ و دامپ) و همچنین دریافت پیام از افراد ناشناس اکثراً خارجی برای سرمایه‌گذاری در هر پروژه‌ای صرفاً منجر به قربانی‌شدن کاربر خواهد شد.

منبع: دیجیاتو

مشاوره حقوقی تخصصی در حوزه جرایم فضای مجازی, سایبرلا

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    20 − 7 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!