0

تغییر چهره برای اخاذی از دوست در فضای مجازی

دسته بندی ها : اخاذی و باج گیری 26 اردیبهشت 1396 مدیر سایبرلا 423 بازدید

رئیس پلیس فتا تهران از شناسایی و دستگیری فردی که با تغییر چهره از دوستش اخاذی می‌نمود خبر داد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ کاکوان گفت: خانمی با مراجعه به پلیس بیان داشت که شخصی ناشناس از طریق  یک آیدی در یکی از شبکه‌های اجتماعی  با فریب ایشان فیلمی از وی اخذ و تهدید به انتشار فیلم در فضای مجازی می‌نماید.

وی افزود: با اقدامات انجام شده و مستندات ارائه شده مشخص شد متهم که از دوستان نزدیک وی بوده به دلیل مشکل فیزیکی و از روی حسادت به شاکی طی ترفندی با استفاده از کلاه گیس و تغییر چهره‌، خود را به عنوان پسر معرفی و با فریب ایشان اقدام به اخذ تعدادی عکس و فیلم برهنه از ایشان کرده، پس از مدتی به انگیزه برهم زدن آرامش زندگی ایشان اقدام به ارسال عکس‌ها و فیلم‌ها برای همسر ایشان نموده است .

سرهنگ کاکوان در ادامه گفت: متهم با اقدامات فنی کارشناسان این پلیس شناسایی و پس از اخذ دستورقضایی به این پلیس دلالت و به بزه خود معترف و انگیزه‌اش را حسادت و اختلاف با شاکیه عنوان نمود‌. در نهایت پرونده طی گزارشی به همراه متهم به دادسرا ارسال و برای وی قرار صادر شد.

رئیس پلیس فتا پایتخت با بیان اینکه ارسال عکس و فیلم در شبکه‌های اجتماعی برای دیگران اشتباه است، گفت: این امر  می‌تواند زمینه‌های اخاذی و هتک حیثیت را برای مجرمان حرفه‌ای به وجود آورد.

وی خانواده را رکن اساسی جامعه خواند و افزود: لذا برای حفظ خانواده از هرگونه تهدید در فضای مجازی باید بدانیم مجرمین نیز در این فضا در کمین افراد بوده و پس از اخذ تصاویر و مطالب خصوصی شما اقدام به تهدید خواهند نمود پس برای حفظ خانواده از انتشار هرگونه عکس و یا فیلم خصوصی در این فضا پرهیز نمائیم.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    10 + هفت =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!