0

اخاذی ۵ میلیارد تومانی با تهدید به انتشار فیلم و عکس خصوصی

پلیس فتا, جرایم فضای سایبری, سایبرلا

پلیس فتا از دستگیری فردی خبر داد که با تهدید به انتشار فیلم و عکس‌های خصوصی, قصد اخاذی ۵ میلیارد تومانی از دیگران را داشت.

علی قهرمان طالع رئیس پلیس فتا استان اردبیل اظهار کرد: طی مراجعه شاکی پرونده و ادعا در خصوص این‌که پیام هایی تهدیدآمیز از شخص یا اشخاصی ناشناس در پیام رسان تلگرام دریافت و از وی می‌خواهند در قبال عدم پخش فیلم و عکس‌های خصوصی باید مبلغ ۵ میلیارد تومان از طریق ارز دیجیتال در عرض پنج روز به آن‌ها پرداخت کند، خواستار رسیدگی به موضوع شد.

وی افزود: کارآگاهان سایبری این پلیس بلافاصله دست ‌به‌ کار شده و شروع به جمع‌بندی مدارک و سرنخ‌های موجود برای پرونده نمودند و با توجه به این‌که شماره تلفن موجود در پرونده مجازی بوده، مأموران با بررسی سرنخ‌ها و به‌ کارگیری ترفندهای فنی و پلیسی به خانمی مظنون و جهت بازجویی به پلیس فتا دعوت کردند.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل بیان کرد: در بازجویی‌های اولیه مظنون پرونده در ابتدا عنوان کرد که قبلاً با شاکی در ارتباط بوده و هیچ‌گونه عکس و فیلمی در اختیارش نیست و احتمالاً این کار توسط سارقانی که گوشی وی را چند ماه قبل دزدیده‌اند استخراج و صورت گرفته است.

مراقب تبادل عکس و فیلم خصوصی در فضای مجازی باشید

قهرمان طالع ادامه داد: افسران به ادعاهای مظنون پرونده مشکوک شده و پس از بررسی گوشی و تجهیزات وی مشخص شد که این خانم شخص تهدید کننده است که به دلیل آگاهی از شرایط مالی خوب و موقعیت اجتماعی خاص شاکی قصد تهدید و اخاذی از وی را داشته که پس از هماهنگی‌های لازم بلافاصله دستگیر و پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

وی گفت: همه کاربران فضای مجازی باید بدانند که هرگونه ارتباط و تبادل کردن عکس و فیلم خصوصی در فضای مجازی می‌تواند منجر به یک فاجعه و آبروریزی شده و باعث تخریب بنیان خانواده، جایگاه خانوادگی و اجتماعی افراد شود، پس مراقب ارتباطات در این فضا باشید.

پرسش و پاسخ تخصصی در زمینه جرایم فضای مجازی | اینجا کلیک کنید

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    17 + 4 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!