0

دستگیری عامل تهدید کودک کار در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان کردستان از دستگیری عامل تهدید کودک کار خبر داد و گفت: بهترین شگرد برخورد با مزاحمان و اخاذان سایبری شکایت به مراجع قضایی و واگذاری آنها به پلیس است.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ شاکری با اعلام دستگیری عامل تهدید کودک کار گفت:  نوجوانی اهل و ساکن سنندج با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و به علت تهدید و اخاذی در فضای مجازی از فرد تهدیدکننده شاکی شد.

وی افزود: در تحقیق کارشناس پلیس فتا از شاکی، وی ادعا کرد من از کودکان کار  هستم و برای فردی کار می‌کنم که ایشان بارها مرا مورد اذیت و آزار قرار داده و اکنون هم در شبکه اجتماعی تلگرام من را تهدید نموده است که در صورتی که خواسته‌های وی را اجابت ننمایم‌، تصاویر و اطلاعات خصوصی من را در فضای مجازی منتشر می‌کند‌.

سرهنگ شاکری ادامه داد: پس از انجام تحقیقات مقدماتی از شاکی، متهم شناسایی و پس از هماهنگی با مقام محترم قضایی متهم به پلیس فتا احضار و گوشی وی مورد بررسی فنی قرار گرفت و مستندات لازم مبنی بر دسترسی متهم به اکانت تلگرامی شاکی استخراج شد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا پیرامون موضوع شکایت از متهم تحقیق کردند که متهم که عنوان کرد من نمی‌خواستم وی را  تهدید و مورد آزار قرار دهم‌ و این کار برای این انجام دادم ‌که به کار خود ادامه دهد و تلاش خود را بیشتر کند‌.

رئیس پلیس فتا استان کردستان‌ یادآور شد: متأسفانه برخی از کاربران رعایت اخلاق را در فضای مجازی انجام نداده و از شبکه‌های اجتماعی به‌ عنوان محیطی برای سرگرمی‌، تسویه‌حساب شخصی‌، تهدید‌، اخاذی و توهین به دیگران استفاده می‌کنند‌.

وی از شهروندان خواست ضمن بالا بردن آگاهی و دانش خود در رابطه با استفاده از بستر اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، از نگهداری تصاویر شخصی و خانوادگی خود در گوشی‌های تلفن همراه و بارگذاری آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند و فراموش نکنند افراد آنلاین که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هستند به‌هیچ‌ عنوان قابل‌ اعتماد نیستند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    4 + هفت =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!