0

هشدار نسبت به باج گیری اینترنتی توسط کلاهبرداران

جعل هویت در فضای مجازی, فریب و کلاهبرداری

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه رابطه های بی ضابطه افراد در فضای مجازی آسیب زا است در خصوص باج گیری های اینترنتی از طریق شبکه های موبایلی هشدار داد.

سرگردعلی عباسی کسانی در خصوص باج گیری های اینترنتی از طریق شبکه های موبایلی هشدار داد و اظهار کرد: باج گیری از طریق شبکه های مبتنی بر گوشی های موبایل به این صورت است که با فریب و شیوه های متعدد از فرد خواسته می شود که عکس های خارج از عرف که مربوط به حریم شخصی می شود را به صورت آنلاین برای آن ها اجرا و ارسال نماید.
وی ادامه داد:در مرحله بعد فرد را تهدید می کنند که در صورتی که درخواست آن ها را برای پرداخت پول عملی نشود عکس های او را در گروه هایی که عضو هستند، منتشر می کند.

رئیس پلیس فتا ایلام افزود: قربانی که تحت فشار روانی شدید قرار می گیرد از طرفی توانایی پرداخت مبلغ درخواستی که اغلب مبلغ هنگفتی است را ندارد و از طرف دیگر خود را در معرض آسیب پذیری می بیند. این موضوع مشکلات و آسیب های فراوان برای او به وجود می آورد.فریب دوستی اینترنتی, دوستی در فضای مجازی

سرگرد عباسی کسانی تصریح کرد:پرداخت هر گونه وجه به این کلاهبرداران تضمینی برای توقف باجگیری آن ها در آینده نخواهد بود و ممکن است تهدید خود را تکرار کنند.

وی در مورد علل و راهکار های پیشگیری از این گونه جرایم گفت: باجگیری زمانی رخ می دهد که افراد بدون ضابطه یک رابطه دوستی اینترنتی را آغاز می کنند و پس از جلب اعتماد یکدیگر باجگیر از قربانی می خواهد عکس ها و فیلم های متعارف را برای او ارسال کند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در هر طیف سنی و در هر گروه جنسی ممکن است باجگیری وجود داشته باشد هشدار داد:کاربران اینترنتی که با آن گفت و گو می کنید ممکن است هویت جعلی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه هر اطلاعاتی که در اینترنت منتشر می شود ممکن است ضبط،ذخیره و یا برای دیگران ارسال شود به کاربران شبکه های اینترنتی توصیه کرد:به دعوت افراد غریبه و ناشناس در شبکه های اجتماعی پاسخ ندهند و اطلاعات حساس و شخصی را که ممکن است مورد سوء استفاده قرار گیرد در پروفایل خود بارگذاری نکنند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    12 + 10 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!