0

اخاذی از ثبت نام کنندگان در سایت‌های همسریابی با جنسیت دروغین

دسته بندی ها : اخاذی و باج گیری, دوستیابی همسریابی صیغه 5 شهریور 1396 مدیر سایبرلا 458 بازدید

فرمانده انتظامى شهرستان گناباد گفت: با همت کارشناسان پلیس فتا شهرستان گناباد مرد زن‌نما که با معرفى خود به عنوان یک دختر در سایت‌هاى اینترنتى و شبکه‌هاى اجتماعى فعالیت مجرمانه داشت شناسایى و دستگیر شد.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ على‌اکبر کیانى در تشریح خبر اظهار کرد: در پى مراجعه احدى از شهروندان مبنى بر مزاحمت و اخاذى از وى در فضاى سایبر، رسیدگى به پرونده این شهروند در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاکى این پرونده در اظهارات اولیه خود به کارشناسان از مزاحمت‌هاى پیاپى فردى ناشناس شکایت داشت که با تحت فشار قرار دادن وى، قصد اخاذى و دریافت وجهى معادل60 میلیون ریال در قبال عدم انتشار تصاویر خصوصى و محرمانه از وى را دارد و با تهدید به انتشار تصاویر خصوصى شاکى، بردن آبروى وى را در محل کار، تحصیل و زندگى در برنامه دارد.

این مقام ارشد انتظامى تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا در پى بررسى‌هاى لازم و تحقیقات انجام گرفته متوجه شدند شاکى با عضویت در سایت همسریابى قصد پیدا نمودن همسر ایده‌آل و دلخواه خود را داشته است و در همین رابطه شاکى با ثبت نام در یکى از سایت‌هاى همسریابى و درج مشخصات خود و باز هم متاسفانه با افشاى یک‌سرى اطلاعات خصوصى و محرمانه ازخودش موجب به خطر افتادن هویت خویش شده‌است.

سرهنگ کیانی ادامه داد: با تلاش کارشناسان عامل تهدید به انتشار تصاویر و هتک حرمت شاکى، شناسایى و در پى تحقیقات فنى انجام شده توانستند متهم زن‌نمایى را دستگیر و به مکان پلیس فتا منتقل نمایند.

وی افزود: متهم که مردى 24 ساله بود پس از رویارویى با ادله غیر قابل انکار جرم خود را پذیرفت و اعتراف کرد، با ثبت نام در سایت همسریابى ایجاد پروفایل دخترانه و معرفى خود به نام مستعار ریحانه سعى داشته سوژه مورد نظر را پیدا و پس از شناسایى فرد مذکور خود را دلخواه و مجذوب شاکى نشان‌ دهد و براى ادامه فرایند شناخت، از وى مى‌خواهد تعدادى از عکس‌هاى خصوصى خود را براى وى بفرستد و با به دست آوردن اطلاعاتى در خصوص شاکى با تهدید به انتشار این اطلاعات از وى رقم موصوف را درخواست نموده‌است.

فرمانده انتظامى شهرستان گناباد به کاربران فضاى سایبر و شبکه‌هاى اجتماعى توصیه کرد: با توجه به هویت پنهان افراد در فضاى سایبر هرگز براى پیدا نمودن همسر ایده‌آل خود تنها به آشنایى در فضاى سایبرى اکتفا نکرده و بدانند سایت‌هاى همسریابى در اینترنت و شبکه‌هاى اجتماعى به مکانى براى اختفاى افراد سودجو و فرصت طلب مبدل گشته است.

سرهنگ کیانی گفت: متاسفانه سایت‌های همسر‌یابی به مکانی برای اخاذی از افراد تبدیل شده که در تحقیقات صورت گرفته هیچ کدام از آنها دارای مجوز قانونی نمی‌باشند و بازهم به کاربران فضای سایبر توصیه می‌گردد در انتخاب خود دقت نموده و هویت پنهان افراد را دراین فضا جدی بگیرند تا گرفتار افراد سودجو و فرصت طلب نگردند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    19 − هشت =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!