0

دستگیرى اخاذ و کلاهبردار فضاى سایبری

دسته بندی ها : اخاذی و باج گیری 24 مرداد 1396 مدیر سایبرلا 395 بازدید

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوى از شناسایى و دستگیرى عامل کلاهبردارى و اخاذى از مردان در فضاى سایبر خبر داد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ جواد جهانشیرى در تشریح این خبر گفت: به دنبال شکایت فردى به هویت معلوم مبنى بر کلاهبردارى و هتک حیثیت در فضاى سایبر، رسیدگى به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

رییس پلیس فتا استان عنوان کرد: این فرد با در دست داشتن مرجوعه قضایى به این پلیس مراجعه و دادخواهى مى‌نماید، شخص یا اشخاص ناشناس در شبکه‌هاى اجتماعى تحت عنوان افراد مونث و معلوم الحال و تبلیغ خودفروشى، اقدام به اغفال افراد مذکر نموده و از آنان وجوهى را دریافت و آدرس منزل شاکى را به عنوان مکان انجام اعمال منافى عفت اعلام مى‌نمایند که ضمن کلاهبردارى از اشخاص متعدد، موجبات هتک حیثیت شاکى و ایجاد مزاحمت‌هاى مکرر براى نامبرده وخانواده‌اش را درپى داشته است.

لذا با عنایت به اهمیت موضوع و تهدیدات حیثیتى موجود براى شاکى، پرونده با هماهنگى قضایى تحت پیگیرى ویژه قرار گرفت و با اقدامات فنى و پلیسى توسط کارشناسان سایبرى دونفر متهم در یکی از شهرستان­‌های مرزی کشور و مرکز استان شناسایی گردیدند.

سرهنگ جواد جهانشیری ادامه داد: با عنایت به اینکه سرنخ‌هاى به دست آمده، تیمى از کارشناسان زبده این پلیس پس از اخذ نیابت قضایى به شهرستان مورد نظر اعزام و طى تعامل مناسب با کارشناسان فتا شهرستان، پس از انجام اقدامات اطلاعاتى موفق گردیدند، متهم را شناسایى و طى یک عملیات غافلگیرانه دستگیر که در تحقیقات به عمل آمده مشخص گردید متهم به همراه برادرش در یکی از شبکه‌های اجتماعى پس از شناسایى سوژه‌ها، آنان را اغفال و جهت جلب اعتماد و دریافت وجه از قربانیان، آدرس منزل شاکى را ارائه و از پاسخگویى به تلفن آنان خوددارى مى‌نموده‌اند.

رئیس پلیس فتا استان گفت: در ادامه ضمن شناسایى همدست متهم که برادر وى بوده، در مرکز استان به طور ضربتى دستگیر و به پلیس فتا استان دلالت گردید که طى تحقیقات به عمل آمده از متهمین، نامبردگان به بزه ارتکابى و انجام کلاهبردارى به میزان 700/000/000 ریال اعتراف نمودنددر نهایت پرونده به همراه متهمین به دادسرا ارسال گردید و متهمین با صدور قرار روانه زندان مرکزى مشهد گردیدند.

سرهنگ جهانشیری افزود: پلیس فتا در کنار سایر رده‌های انتظامی و قضایی اقدامات لازم را در جهت تامین امنیت فضای سایبر معمول و با تخلفات و جرایم این حوزه برخورد قانونی لازم را صورت خواهد داد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 × سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!