0

کلاهبرداری ۱۴ میلیونی زن جوان از مرد ۵۹ ساله با ترفند ازدواج

فریب و اغوا, تله سرمایه گذاری, کلاهبرداری مالی و اقتصادی

رئیس پلیس فتا استان یزد از شناسایی و دستگیری زن جوانی در فضای مجازی که با ترفند ازدواج توانسته بود با وعده های دروغین مبلغی در حدود ۱۴ میلیون تومان از مرد ۵۹ ساله کلاهبرداری کند، خبر داد.

سرهنگ ابوطالبی رئیس پلیس فتا استان یزد در تشریح خبر گفت: شاکی در اظهارات خود، آشنایی خود با فرد کلاهبردار را در یکی از گروه‌های دوستیابی عنوان کرد و گفت این زن با ارسال پیامی مبنی بر اینکه مدت ۶ ماه است با یک فرزند که سرپرستی وی را برعهده گرفته و از همسرش به دلیل اعتیاد متارکه کرده و به دلیل مشکلات مالی تمایل به ازدواج مجدد دارد.

سرهنگ ابوطالبی افزود: فرد کلاهبردار توانسته بود با جلب اعتماد اعم از ارسال عکس‌های خصوصی و شخصی و درد دل های مرسوم و سوء‌استفاده از احساسات مرد ۵۹ ساله به بهانه عمل زیبایی و خرید لوازم آرایشی بهداشتی و … اقدام به کلاهبرداری طی چند مرحله کرده و سپس متواری شده است .

وی ادامه داد: متهم نیز فردی باهوش بوده و برای دریافت مبالغ واریزی شماره کارت دوستان خود را ارائه داده که ردپایی از خود بر جای نگذارد و از سویی حدود سه میلیون تومان فقط شارژ اخاذی کرده با عنوان بسته مکالمه و داده اینترنت، ولی هر‌بار با بهانه‌های مختلف از دیدار حضوری پرهیز و شاکی را فریب داده است.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: افراد سودجو با راه اندازی صفحه‌های غیر‌اخلاقی در شبکه‌های اجتماعی و دادن وعده‌هایی در خصوص ازدواج دائم یا موقت و دوستی‌های غیر اخلاقی از کاربران کلاهبرداری کرده و باعث رواج فساد در جامعه می‌شوند، از این رو توصیه میگردد ضمن پایبندی به اصول شرعی و اخلاقی از ورود به شبکه‌های اجتماعی که باعث تخریب افکار آنها شده و گسست زندگی فردی و اجتماعی آنها را به دنبال دارد خودداری کرده و فریب وعده‌های دروغین شیادان اینترنتی را نخورند.

منبع: پلیس فتا

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    2 × 3 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!