0

دستگیری مزاحم و اخاذ اینترنتی

دسته بندی ها : اخاذی و باج گیری, مزاحمت اینترنتی 9 اردیبهشت 1396 مدیر سایبرلا 395 بازدید

رئیس پلیس فتا استان مازندران از دستگیری فردی که در شبکه‌های اجتماعی اقدام به اخاذی کرده بود خبر داد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ حسن محمدنژاد گفت: شخصی که در شبکه‌های اجتماعی موبایلی برای زنی ایجاد مزاحمت کرده بود و اقدام به تهدید و اخاذی نمود، توسط کارآگاهان سایبری پلیس فتا استان مازندران شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: در پی شکایت زنی با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا چنین اظهار داشت؛ شخص ناشناسی با استفاده از نرم افزارهای پیام رسان و شبکه‌های اجتماعی برای بنده و خانواده‌ام  ایجاد مزاحم کرده و از من درخواست وجه نقد نمود و تهدید کرد که در صورت عدم پرداخت پول، اقدام به انتشار عکس‌های شخصی بنده در فضای مجازی خواهد کرد، لذا تقاضای رسیدگی و پیگیری پرونده را دارم.

سرهنگ محمدنژاد گفت: در ادامه حسب دستور مقام محترم قضایی رسیدگی به این پرونده در دستور کار ماموران پلیس فتا استان قرار گرفت و طی بررسی‌های فنی این پلیس و با ارتباط اینترنتی با سوژه مورد نظر، متهم به هویت معلوم  شناسایی گشت.

رئیس پلیس فتا مازندران ادامه‌داد: در ادامه طی تحقیقات صورت گرفته مشخص گردید شاکیه مبلغ 8 میلیون ریال به حسابی مشخص واریز نموده است که با انجام استعلامات، مالک حساب فردی به هویت معلوم اهل بومهن شناسایی گردید.

وی گفت: کارشناسان پلیس فتا استان در ادامه با هماهنگی مقام محترم قضائی ضمن جمع آوری سیستم‌های رایانه‌ای و مخابراتی متهم، او را به این پلیس احضار و پس از حضور، اقرار داشت که از اینترنت منزلشان که به نام پدرش می‌باشد به صورت شخصی استفاده می‌کند و در جریان تهدید و اخاذی صورت گرفته از شاکیه نیست و ایشان را نمی‌شناسد و در ادامه عنوان داشت که در تاریخ مورد نظر دوست وی از اینترنت منزل پدرش استفاده نموده است.

سرهنگ محمدنژاد افزود: در ادامه جهت پیگیری بیشتر پرونده و حسب دستور مقام محترم قضایی دوست متهم به این پلیس احضار و پس از حضور در این پلیس و با مشاهده ادله موجود به بزه انتسابی اقرار و اظهار داشت، با شاکیه دوست بوده و عکس وی را از خودش گرفتم و او پس از مدتی رفاقت خواستار قطع ارتباط با من شد که بعدا متوجه شدم با شخص دیگری طرح دوستی داشته است و بنده نیز برای انتقام اقدام به تهدید و اخاذی از او نمودم و شماره کارتی که به شاکیه جهت واریز وجه داده بودم متعلق به یکی از بستگانم است و ایشان هیج دخالتی در این موضوع ندارد.

سرهنگ محمدنژاد گفت: سرانجام با تکمیل نمودن تحقیقات لازم از سوی کارشناسان این پلیس، پرونده به همراه متهم برای انجام مراحل قانونی به دادسرا تحویل داده شد.

وی با بیان این‌که مراقبت از عکس‌ها و تصاویر خصوصی امری مهم است، گفت:  به هیچ عنوان عکس‌های شخصی و خانوادگی خود را در شبکه‌های اجتماعی قرار ندهید و فراموش نکنید که افراد آنلاین در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی غریبه هستند و هیچگونه اطلاعاتی را برای آنها به اشتراک نگذارید.

سرهنگ محمدنژاد در پایان گفت: از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی خودداری نموده و در صورتی‌که شخصی برای شما ایجاد مزاحمت نمود، از ادامه ارتباط و پاسخگویی اجتناب کنید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دوازده + هفده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!