0

مزاحمت تفریحی در شبکه‌های اجتماعی جرم است

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان مرکزی از دستگیری مزاحم سایبری خبر داد و گفت: این مزاحم سایبری در شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشت و با درج مطالب توهین آمیز نسبت به افراد برای کاربران ایجاد مزاحمت می‌کرد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرگرد مصطفی نوروزی اظهار کرد: با توجه به شکایت علیه این مزاحم و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر نشر اکاذیب و هتک حیثیت مراتب در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت ، که شاکی پرونده با توجه به هتک حیثیت و مزاحمت متهم خواهان رسیدگی به موضوع بود.

وی افزود: طی بررسی‌های فنی و تخصصی و جمع‌آوری ادله و مستندات کارشناسان این پلیس و پس از هماهنگی با مقام محترم قضایی متهم شناسایی و جهت ادامه تحقیقات به این پلیس احضار گردید، متهم در اظهارات ابتدایی خود منکر هرگونه بزه انتسابی گردیده که با مشاهده ادله و مستندات عنوان داشت که هیچگونه آشنایی قبلی با شاکی نداشته و صرفاً به دلیل سرگرمی مطالبی را علیه ایشان منتشر نموده، در نهایت پرونده به همراه متهم و مستندات موجود جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال گردید.

سرگرد نوروزی در ادامه از شهروندان خواست در صورت استفاده از شبکه‌های اجتماعی از درج و یا تکثیر مطالب توهین آمیز و یا اخباری که از صحت آن اطمینان ندارند بپرهیزند و حتی المقدور از نشر این مطالب در سایر گروه‌ها و شبکه‌های اجتماعی خودداری نمایند.

این مقام انتظامی در هشدار به مزاحمان سایبری گفت: مزاحمت از هر نوع و با هر انگیزه‌ای که باعث هتک حیثیت یا اذیت و آزار دیگر کاربران گردد جرم بوده و برابر قانون با خاطی برخورد می‌گردد.

سرگرد نوروزی با تاکید بر این‌که مزاحمت در شبکه‌های اجتماعی برای شهروندان از سوی قانون‌گذار در قانون جرایم رایانه‌ای، جرم انگاری شده و مرتکبان چنین جرایمی به حبس و جزای نقدی محکوم خواهند شد، گفت: هرگونه فعالیت غیر قانونی در فضای مجازی توسط کارآگاهان پلیس فتا رصد و با مجرمان برخورد قانونی خواهد شد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    10 + 16 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!