0

توهین و فحاشی در شبکه های اجتماعی جرم است

رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: با ظهور و گسترش شبکه‌های اجتماعی در اقشار مختلف جامعه متاسفانه امروزه شاهد افزایش جرائم مختلف در این فضا هستیم.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ حسنوند بیان کرد: از جرائمی که در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری در شبکه های اجتماعی داشته است توهین و هتک حیثیت افراد  و عدم اخلاق مداری در این فضا بوده است.

وی ادامه داد:متاسفانه چنین جرائمی که شاکیان آن در پلیس فتا روز به روز در حال افزایش است به دلیل عدم رعایت اصول اخلاقی و همچنین برخی کینه توزی‌ها در فضای سایبر بوده که پلیس فتا برخورد با آن را از اولویت های خود در راستای حفظ حقوق شهروندی و جلوگیری از لطمه به آبرو و حیثت کاربران می‌داند.

این مقام انتظامی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از افراد گمان می‌کنند با ارتکاب چنین جرائمی در فضای مجازی هرگز شناسایی نخواهند شد حال آن‌که شناسایی متهمان در فضای سایبر ب

ه دلیل برجای گذاشتن رد پا امکانپذیر بوده و فرد در مدت زمانی به مراتب کمتر از فضای حقیقی در دام پلیس گرفتار خواهد شد.

سرهنگ حسنوند با تاکید بر اینکه کاربران فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی باید اخلاق مداری را سر لوحه فعالیت خود قرار دهند، گفت: انتقال کینه و خصومت‌های شخصی از فضای حقیقی به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اشتباه است و کاربران نباید مرتکب چنین اشتباهی گردند.

وی افزود: فحاشی، توهین و هتک حیثیت در این فضای به مراتب ماندگار تر از فضای حقیقی است و گاه جبران آن امکان پذیر نمی‌باشد. از این رو کاربران باید حتما به این موضوع توجه نمایند و با آبرو و حیثیت دیگران در این فضا بازی نکنند.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان در پایان عنوان نمود: طبق قانون جرائم رایانه‌ایی افرادی که در فضای مجازی اقدام به توهین و فحاشی و همچنین هتک حیثیت سایرین می‌نمایند به حبس از 91 روز تا 2 سال یا جزای نقدی از 5 میلیون ریال تا 40 میلیون ریال یا هردو مجازات محکوم می‌شوند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک × یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!