0

شوخی یا مزاحمت سایبری مجاز نیست

رئیس پلیس فتای استان مازندران با بیان اینکه برخی کاربران مزاحمت سایبری خود در فضای مجازی را شوخی اعلام می‌کنند، گفت: این مزاحمت‌ها یا شوخی‌ها باعث اذیت و آزار دیگر کاربران می‌شود به گونه‌ای که آنها برای فرار از دست مزاحمت این افراد به قانون پناه می‌آورند.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا, سرهنگ حسن محمدنژاد با اشاره به یک نمونه از این دست پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا اظهار کرد: شخصی که در شبکه‌اجتماعی، با ورود به حریم شخصی افراد ایجاد دردسر کرده بود توسط کارآگاهان سایبری پلیس فتا استان شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: در پی مراجعه فردی به هویت معلوم اهل و ساکن ساری، با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا استان چنین ادعا داشت؛ مدتی پیش شخصی ناشناس در یکی از شبکه اجتماعی برای بنده پیامی مبنی بر این‌که در گروهی که در آن عضو بوده‌ام بلاک شدم، ارسال کرد و از بنده تقاضی کد 5رقمی نمود و من نیز کد مربوطه را برای وی ارسال نمودم که پس از مدتی متوجه شدم شبکه‌اجتماعی بنده هک شده و شخصی ناشناس به مخاطبین شبکه‌اجتماعی بنده دسترسی کامل پیدا کرده و اقدام به ارسال پیام به آنها نموده است، از این رو تقاضای رسیدگی  به پرونده را دارم.

سرهنگ محمدنژاد گفت: پس از اخذ این مرجوعه قضایی بلافاصله مراتب در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا استان قرار گرفت و در ادامه با بررسی‌های فنی و اطلاعاتی صورت پذیرفته و رصد فعالیت متشاکی در شبکه اجتماعی، متهم شناسایی گشت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا استان با هماهنگی مقام محترم قضایی متهم را به این پلیس احضار و در تحقیقات به عمل آمده ضمن اقرار به بزه انتسابی اعلام نمود، شماره شاکی را اشتباهاً به جای شماره تلفن هم دانشگاهی‌ام در گوشی خود ذخیره نمودم و به قصد شوخی با انجام مهندسی اجتماعی و به بهانه آپدیت نمودن صفحه شبکه اجتماعی وی پیغامی را برای شماره او ارسال نمودم و سپس با اخذ کد 5 رقمی وارد صفحه شخصی وی شدم و به مخاطبین شبکه اجتماعی شاکی دسترسی کامل پیدا کرده و اقدام به ارسال پیام به آنها نمودم. سرانجام پرونده به همراه متهم تحویل مرجع قضائی گردید.

رئیس پلیس فتا مازندران به کاربران هشدار داد: هرگز کدهای ارسالی از طرف سرور شبکه های اجتماعی را در اختیار دیگران قرار ندهید، زیرا با در اختیار داشتن این کد امکان دسترسی به صفحه شخصی شبکه اجتماعی شما توسط افراد غیر وجود خواهد داشت.

سرهنگ محمدنژاد همچنین با یادآوری ماده های16، 17و 18 قانون جرائم رایانه‌ای گفت: هر گونه مزاحمت سایبری که به قصد اذیت و آزار یا انتقام جویی و حتی تفریح باشد مجاز نیست و مرتکبین این امر در صورت داشتن شاکی در محاکم قضایی محاکمه خواهد شد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    20 − 14 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!