0

قلب اینترنت فردا دست به دست می‌شود؟

دسته بندی ها : رگولاتوری, فضای سایبر, وکیل جرایم سایبری 24 شهریور 1395 مدیر سایبرلا 954 بازدید

با افزایش فشار مخالفان مدیریت قلب اینترنت به جامعه جهانی از سوی سیاسیون آمریکایی، کمپانی‌هایی مانند گوگل، فیس‌بوک و توئیتر از ضرورت انتقال آیکان به جامعه جهانی سخن گفتند.

به گزارش سایبرلا به نقل از خبرآنلاین، در نامه سرگشاده‌ای که کمپانی‌های فناورانه نوشتند از کنگره خواسته‌شده تا مانع از انتقال نشود و شرایط را برای انتقال از پیش تعیین‌شده برای تاریخ یکم اکتبر فراهم کند.

این درخواست در حالی مطرح می‌شود که مخالفان به رهبری سناتور تد کروز از تگزاس جلسه استماعی را فردا چهارشنبه در کنگره برگزار خواهند کرد و در آن از دلایل مخالفت انتقال آیکان به جامعه جهانی دفاع خواهند کرد.

اما در آن‌سوی جبهه، نامه سیزدهم سپتامبر فیس‌بوک، گوگل و توئیتر را بزرگان دیگری مانند آمازون، کلودفلر و یاهو نیز امضا کرده و می‌گویند با توجه به مدل سهامداری تعریف‌شده برای آیکان، هرگونه نقل‌وانتقال به جامعه جهانی خدشه‌ای به اقتدار آمریکا به‌عنوان سرزمین مبدع اینترنت وارد نخواهد کرد اما تد کروز و دار و دسته‌اش تأکید می‌کنند که انتقال مدیریت و قلب اینترنت به کشورهای متخاصم می‌تواند آزادی اینترنت (مدیریت آمریکایی بر اینترنت) را دچار مشکل جدی کند.

به‌هرحال باید تا فردا چهارشنبه منتظر شد و دید که کدام لابی قوی‌تر خواهند بود و آیا نقل‌وانتقال مدیریت آیکان مستقر در کالیفرنیا توسط کنگره تأیید می‌شود یا خیر؟

{ویکی پدیا: آیکان (به انگلیسی: ICANN)، شرکت اینترنتی برای نامها و شماره‌های واگذار شده (به انگلیسی: Internet Corporation for Assigned Names and Numbers) شرکتی غیرانتفاعی است که مقر آن در منطقه مارینا دِل رِی شهر لس آنجلس ایالت کالیفرنیا در ایالات متحده آمریکا واقع شده، در تاریخ ۱۸ سپتامبر ۱۹۹۸ ساخته شده و در ۳۰ سپتامبر ۱۹۹۸ برای اینکه قادر به سرپرستی بخشی از وظایف مربوط به اینترنت که پیشتر مسوولیت انجام آن مستقیماً به عهده دولت ایالات متحده بوده و بوسیله سازمان‌های دیگر انجام می‌شده باشد ثبت شد.

آیکان مسوول مدیریت واگذاری نام‌های دامنه و آدرس‌های پروتکل اینترنت است. وظایف آیکان عبارت است از ضمانت تخصیص آدرس پروتکل اینترنت برای یک فضا در اینترنت، واگذاری پروتکل شناسه، سیستم مدیریت نام دامنه سطح بالا، و عملگرهای مدیریت ریشه کارگزار (به انگلیسی: root server)}

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    8 + 5 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!