به گزارش ایسنا، حتما برایتان اتفاق افتاده که وقتی برروی آدرس وب سایتی کلیک می‌کنید، همزمان با صفحه اصلی سایت، پنجره جدیدی باز می‌شود که سایت یا تبلیغات است، اما شما آن را نمی‌خواهید؛ نام این صفحه جدید پاپ آپ یا بالاپر است. نارضایتی از این پاپ‌آپ تا حدی شد که چندی پیش مخترعش گفت: هیچ گاه تصور نمی‌کرده از این امکان به شکل نادرستی استفاده شود.

اما از مزایای پاپ آپ که شامل افزایش بازید وب سایت، افزایش رتبه الکسا وب سایت و یک روش تبلیغاتی ارزان که بگذریم، آزار دهنده بودن، کاهش رتبه‌ی وب سایت شما در گوگل و افت رتبه الکسای وب سایت پس از لغو پاپ‌آپ از معایب آن به‌شمار می‌رود.

دو روش برای حل مشکل ظاهر شدن صفحات پاپ‌آپ وجود دارد که یک روش استفاده از تنظیمات مرورگر است و دیگری استفاده از پلاگین‌هاست. حذف پاپ آپ در اینترنت اکسپلورر به این شکل است که در منوی بالای نرم افزار علامت چرخ دنده و سپس از منوی باز شده گزینه tool را انتخاب کنید. بعد برروی گزینه Internet Options کلیک کنید و سپس به بخش Privacy بروید. در صفحه باز شده در قسمت POP-UP Blocker تیک گزینه Turn on pop up blocker را بزنید و با استفاده از موس، درجه محافظت مرورگر در مقابل پاپ‌آپ‌ها را روی high قرار دهید. /سایبرلا

قطع پاپ‌آپ‌ها در Google Chrome هم به این شکل است که ابتدا از علامت … در گوشه صفحه کروم گزینه Settings را انتخاب کنید. سپس بر روی نوشته Show Advanced Setting کلیک کنید و بعد در بخش Privacy گزینه content setting را کلیک کنید. صفحه را به پایین بکشید تا به بخش pop-Ups برسید.

در این بخش دو گزینه وجود دارد که نمایش یا عدم نمایش صفحات اضافی تبلیغات را مشخص می‌کند. در صورتی که می‌خواهید نمایش داده نشوند، باید بر روی گزینه دوم یعنی Do not allow any site to show pop-ups کلیک کنید تا تیک آن نمایان شود. اگر بر روی گزینه manage exceptions کلیک کنید، می‌توانید فهرستی از وب‌سایت‌ها بنویسید که صفحه‌های پاپ‌آپ آن‌ها مسدود نشود.

مسدود کردن پاپ آپ‌ها در موزیلا هم اینگونه است که در صفحه مرورگر بر روی علامت موزیلا کلیک‌کنید و در پنجره باز شده به تب content بروید، سپس تیک گزینه block pop-up windows را فعال‌کنید و همانند مرورگر‌های دیگر، با فشردن گزینه Exceptions می‌توانید سایت‌های استثناء را انتخاب‌کنید. /سایبرلا

بر اساس اطلاعات سایت پلیس فتا، پلاگین‌های مختلفی برای مسدود کردن pop up‌ها وجود دارند. در صورتیکه روش‌های بالا نتیجه نداد با مرورگر مورد استفاده خود به اینترنت متصل‌شده و عبارت plugin یا add on را جست‌وجو کنید.