0

باجگیری ۴۲ میلیون دلاری از شرکت حقوقی با تهدید ترامپ!

باج افزار, باج گیری اینترنتی, اخاذی در فضای مجازی

یک گروه هکری شرکتی حقوقی در آمریکا را به افشای اسناد مسروقه از آن که گفته می‌شود بخشی از آنها حاوی اطلاعاتی در مورد دونالد ترامپ نیز هست، تهدید کرده اند.

به نقل از زد دی نت، گروه REvil که به علت سرقت اسناد حساس و باج گیری از مالکان آنها در فضای مجازی شهرت دارد، یک شرکت حقوقی در نیویورک را تهدید به افشای فایل‌های مهمی کرده که از آن به سرقت برده است.

این فایل‌ها حاوی داده‌های مهمی در مورد افراد مشهور مشتری شرکت حقوقی Grubman Shire Meiselas & Sacks (GSMS) هستند. REvil تهدید کرده اگر باج مدنظر آنکه برابر با ۴۲ میلیون دلار است، پرداخت نشود، تمامی این اطلاعات را منتشر کرده و رسوایی به بار می‌آورد.

هکرهای REvil اطلاعات مذکور را هفته گذشته و قبل از رمزگذاری آنها سرقت کرده‌اند. از جمله مشتریان شرکت حقوقی مذکور که اطلاعات آنها سرقت شده می‌توان به فیس بوک، مدونا، التون جان، لیدی گاگا، ماریا کری، جسیکا سیمپسون و دهها چهره مشهور دنیای هنر و ورزش در آمریکا اشاره کرد.

شرکت حقوقی GSMS این رویداد را تأیید کرده و از بررسی موضوع خبر داده است. هکرها به GSMS برای مذاکره و پرداخت باج ۴۲ میلیون دلاری یک هفته وقت داده‌اند. آنها به علت تأخیر GSMS در پرداخت باج و به منظور مجازات آن فایلی ۲.۴ گیگابایت از اسناد حقوقی مرتبط با لیدی گاگا را منتشر کرده‌اند که اکثر آنها مربوط به قراردادهای برگزاری کنسرت‌های وی و حضور او در برنامه‌های تلویزیونی است.

هکرها در تازه‌ترین تهدید خود بر علیه GSMS مدعی شده‌اند که در صورت عدم دریافت باج، تا یک هفته دیگر اسنادی را که مرتبط با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا است نیز منتشر می‌کنند. آنها افزوده‌اند که این اسناد مرتبط با پولشویی های ترامپ است و افشای آنها می‌تواند انتخاب مجدد وی به عنوان رئیس جمهور را غیرممکن کند.

در عین حال برخی منابع مطلع می‌گویند ترامپ هرگز مشتری خدمات حقوقی GSMS نبوده است و این تهدید توخالی تنها برای فشار بیشتر بر این شرکت حقوقی صورت گرفته است.

منبع: سیتنا

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پنج × 5 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!