0

غرب به دنبال تکمیل توافق‌نامه «سایکس-پیکو» در منطقه است

دسته بندی ها : فضای مجازی 28 اردیبهشت 1395 مدیر سایبرلا 405 بازدید

کارشناسان سیاسی و تحلیلگران منطقه‌ای بر این باورند که موافقت‌نامه صد ساله «سایکس-پیکو» تکمیل نشده و احتمال دارد منطقه شاهد تقسیم بندی‌های جدیدی شود.  16 می مصادف است با صدمین سالروز توافق‌نامه «سایکس-پیکو» که به موجب آن امپراطوری عثمانی تجزیه و کشورهای عربی آن به قیومیت انگلیس و فرانسه درآمد.

فارس: شبکه خبری «المیادین» لبنان، در گزارشی به پیامدهای این پیمان پرداخت و آن را تکمیل نشده دانست. بر اساس این گزارش، توافقنامه مذکور که با هدف ایجاد دولت یهودی در داخل فلسطین ایجاد شده بود و قصد داشت با گسترش نفوذ خود و اشغال اراضی بیشتر کنترل منطقه خاورمیانه را به دست بگیرد، با ظهور گروه‌های مقاومت، بویژه حزب الله لبنان به این خواست خود نرسید.

المیادین گزارش داد، کارشناسان مسائل منطقه‌ای و سیاسی معتقدند، غرب و رژیم صهیونیستی گروه‌های مقاومت و جنبش‌های آزادی بخش را مانع رسیدن به خواسته‌های خود دیدند، برای همین با نقشه‌های برنامه‌ ریزی شده، پای تروریست‌ها را به منطقه باز کردند تا بتواند با تضعیف گروه‌های مقاومت، به خواسته خود برسند.

این شبکه خبری به نقشه‌ای که روزنامه نیویورک تایمز یک سال پیش منتشر کرده بود، اشاره می‌کند که در آن کشورهای عراق، سوریه، اردن، یمن و عربستان بر اساس دین و فرقه، به 30 دولت تقسیم می‌شود.

به گزارش المیادین، کشورهای غربی به منظور تحمیل سلطه سیاسی خود و استفاده از منابع انرژی در این منطقه در طولانی مدت، اقدام به اعمال چنین توافق‌نامه‌ای کردند تا منطقه همه حال به ثبات سیاسی نرسد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشت − 1 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!