0

عامل اخاذى 300 میلیونى از زن جوان شناسایى و دستگیر شد

دسته بندی ها : فضای مجازی 30 اردیبهشت 1397 مدیر سایبرلا 381 بازدید

رییس پلیس فتا استان خراسان رضوى از شناسایى و دستگیرى عامل اخاذى 300 میلیون ریالى از زن جوان توسط کارشناسان پلیس فتا پایگاه غرب شهرستان مشهد خبر داد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ جواد جهانشیرى در تشریح این خبر گفت: در پى ارجاع یک فقره شکایت از سوى شهروند مشهدى مبنى بر تهدید و اخاذى در شبکه اجتماعى تلگرام، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا پایگاه غرب مشهد قرار گرفت.

وى افزود: شاکیه در اظهارات اولیه خود با بیان اینکه سال گذشته در جریان چت و گفتگویى در شبکه اجتماعى تلگرام با فرد ناشناسى آشنا شده و متاسفانه چون آشنایى کامل به این پیا‌م‌رسان نداشته است، متاسفانه رمز 5 رقمى و شناسه کاربرى خود را در اختیار این فرد ناشناس قرار داده و ظاهرا فرد مذکور با دسترسى به تلگرام شاکیه از تمام عکس‌هاى وى کپى‌بردارى نموده و از آن پس اقدام به ایجاد مزاحمت، تهدید و درخواست ارتباط نامشروع از شاکیه داشته است.

رییس پلیس فتا استان خراسان رضوى ادامه داد: با توجه به اظهارات شاکیه مشخص شد فرد اخاذ و مزاحم با تهدید شاکى به انتشار تصاویر در قبال عدم انتشار این تصاویر مبلغ 300میلیون ریال را درخواست نموده و در ادامه با دادن ضرب الاجل به شاکى، وى را مجبور به تمکین از خواسته‌هاى نامربوط خود نموده است.

وى افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسى ابعاد مختلف موضوع و با به دست آوردن سرنخ‌هایى از مجرم سایبرى توانستند رد متهم را در فضاى سایبرى شناسایى و با انجام اقدامات فنى و پلیسى، متهم را شناسایى و طى یک نقشه از پیش تعیین شده هنگام مراجعت متهم به مشهد براى جامعه عمل پوشاندن به تهدیدهاى خود، ‌در حالى که حتى تصور این را هم نمى‌کرد که پلیس در انتظار وى باشد، در گیت ورودى به فرودگاه هاشمى ن‍ژاد مشهد، متهم شناسایى و دستگیر شد.

سرهنگ جواد جهانشیرى در ادامه تصریح کرد: متهم 28 ساله پس از دستگیرى با شرمساری، وجود وسوسه‌هاى شیطانى را عامل اصلى جرم خود یاد کرده و تقاضاى عفو و بخشش از شاکیه را داشت.

این مقام ارشد انتظامى یادآور شد: متهم دستگیر شده پس از تکمیل پرونده جهت سیر  روال قانونى و راى نهایى به دادسراى ویژه جرایم رایانه‌اى اعزام شد.

سرهنگ جهانشیرى در پایان با توصیه به کاربران و جوانان عزیز از عدم ارتباط با افراد ناشناس در پیام رسان‌ها گفت و افزود: هرگز به علت ترس از افشاى اطلاعات شخصى، از خواسته‌هاى نامشروع افراد مجرم تمکین ننموده و با مراجعه به پلیس فرد اخاذ و مجرم را به دست قانون بسپارید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سیزده − دوازده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!