0

دفاع معاون اول رئیس‌جمهور از قراردادهای جدید نفتی

دسته بندی ها : فضای مجازی 30 دی 1394 مدیر سایبرلا 345 بازدید

معاون اول رئیس‌جمهور یک روز پس از اجرای برجام راهی وزارت نفت شد و در جمع مدیران ارشد صنعت نفت، از مدل جدید قراردادهای نفتی دفاع کرد. این در حالی است که برخی از منتقدان قراردادهای جدید نفتی معتقدند مدل جدید قراردادهای نفتی باعث سلطه بیگانگان بر میدان‌ها و برداشت غیرصیانتی از چاه‌های نفتی می‌شود و با اصول قانون اساسی و سیاست‌های کلان نظام مغایرت دارد.

به گزارش شانا، اسحاق جهانگیری با اشاره به اینکه این مدل قراردادی با استفاده از تجربیات گذشته و لحاظ کردن نقاط ضعف و قوت قراردادهای گذشته تنظیم شده است، تصریح کرد:

هدف اصلی این قراردادها علاوه بر جذب سرمایه‌گذاری خارجی و انتقال فناوری، صیانت از مخازن است. وی با بیان اینکه اینگونه نیست که همه تشنه سرمایه‌گذاری در ایران باشند و هر شرایطی را از سوی ایران بپذیرند و اقدام به سرمایه‌گذاری در کشورمان کنند، گفت: ایران باید شرایط لازم را برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی فراهم کند و حاضر است با این شرایط با دنیا کار کند.

وی با بیان اینکه پیش‌نویس این مدل قراردادی در 2 جلسه بیش از 4‌ساعته و با حضور رئیس‌جمهور و تیم اقتصادی دولت مورد بررسی قرار گرفت، افزود: بند به بند این قرارداد در هیأت دولت بررسی و تأیید شده است.

جهانگیری افزود: حالا پس از تصویب این قرارداد ممکن است عده‌ای کارشناس با آن مخالفت داشته باشند که طبیعی است، چون مدل قراردادی مهم و بحث جدیدی است و چارچوب جدیدی برای قراردادهای نفتی وضع شده است.گفتنی است هنوز مفاد مدل قراردادهای نفتی مورد تأیید هیأت تطبیق مقررات مجلس قرار نگرفته و برخی از نمایندگان و کارشناسان این قراردادها را ضعیف قلمداد کرده‌اند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یازده − 10 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!