0

کلاهبرداری در فضای مجازی با شگرد ثبت نام تورهای مسافرتی

دسته بندی ها : فضای مجازی 27 مرداد 1396 مدیر سایبرلا 418 بازدید

رییس پلیس فتا استان اصفهان گفت: فردی که با درج آگهی‌های تقلبی در فضای مجازی تحت عنوان تورهای مسافرتی از کاربران کلاهبرداری می‌کرد با 22 فقره کلاهبرداری توسط پلیس‌فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ مرتضوی در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر ثبت نام و پرداخت مبلغی پول بابت تورهای مسافرتی هیچ خدماتی به آنها ارائه نشده، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکیان ادعا داشتند در فضای مجازی و سایت دیوار آگهی‌ای را مشاهده می‌کنند که در آن تورهای مسافرتی ارزان قیمت با عنوان”تورهای لحظه آخری” درج گردیده که پس از تماس با فرد آگهی دهنده، وی مبلغ سفر را برای رزرو آنها در تور دریافت می‌کند اما متوجه می‌شوند که هیچ توری در میان نبوده و این آگهی صرفاً کلاهبرداری بوده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: با انجام اقدامات فنی و تخصصی در فضای مجازی متهم در خارج از استان اصفهان شناسایی که با هماهنگی مقام محترم قضایی و اعزام اکیپی از مامورین این پلیس در مخفیگاه خود دستگیر و به استان اصفهان انتقال داده شد.

سرهنگ مرتضوی افزود: متهم ابتدا منکر بزه انتسابی شده اما در مواجه با مدارک و مستندات قانونی به 22 فقره کلاهبرداری از کاربران تحت عنوان ثبت نام تورهای لحظه آخری به مشهد مقدس، کیش، قشم و دیگر شهرها اعتراف نمود.

سرهنگ مرتضوی در پایان به کاربران فضای مجازی توصیه نمود: بدون تحقیق و بررسی دقیق در مورد آگهی‌های درج شده در فضای مجازی اقدام به خرید کالا یا خدمات نکنند و تا زمانی که خدماتی به آنها ارائه شده زودتر از موعد پولی بابت آن پرداخت نکنند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    14 − 14 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!