0

نشر اکاذیب در پی اختلافات مالی با هدف تسویه حساب

دسته بندی ها : فضای مجازی 23 فروردین 1397 مدیر سایبرلا 421 بازدید

رئیس پلیس فتا استان مرکزی گفت: فردی که در یکی از شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب به‌ صورت ناشناس با قرار دادن بیانیه و انتشار مطالب کذب باعث هتک حیثیت افراد شده بود، در تحقیقات کارشناسان پلیس فتا استان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پلیس فتا، سرگرد احسان آنقی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی دریافت شکایتی از یکی از شهروندان اراکی مبنی بر تهدید و ایجاد مزاحمت برای وی با انتشار مطالب خلاف واقع و کذب در یکی از  شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تحقیقات پلیس، متهم که به‌ صورت ناشناس و در قالب ارسال پیام در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به ایجاد مزاحمت برای شاکی می‌کرد، شناسایی و به پلیس فتا احضار شد.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی‌های اولیه منکر انجام هرگونه عمل مجرمانه‌ای شد ولی با مشاهده مستندات پلیس چاره‌ای جز اعتراف ندید و به بزه انتسابی اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی یادآور شد: در تحقیق از متهم، وی انگیزه خود از انجام این عمل مجرمانه اختلاف حساب مالی با شاکی و تسویه‌ حساب شخصی عنوان کرد.

سرگرد آنقی افزود: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی تحویل داده شد.

وی از شهروندان خواست: در صورت استفاده از شبکه‌های اجتماعی از درج هرگونه مطلبی علیه سازمان‌ها یا اشخاص حقیقی و حقوقی در فضای مجازی خودداری کرده و در صورت مشاهده این‌گونه مطالب از کپی‌برداری و نشر آن در سایر گروه‌ها و شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    18 − 4 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!