0

طرح هکر استرالیایی؛ استفاده از عکس جای پسورد

دسته بندی ها : فضای مجازی 18 مرداد 1393 مدیر سایبرلا 1096 بازدید
یک هکر 18 ساله طرحی ارائه کرده که در صورت تایید متخصصان٬ مکانیسم احراز هویت آنلاین را از اساس دگرگون خواهد کرد. او می خواهد کاربران به جای پسورد عکسی انتخاب کنند که به پسوردی پیچیده و 512 کاراکتری تبدیل می شود.

با همه تغییرات پرشتابی که در دنیای تکنولوژی های آنلاین رخ می دهد٬ پسوردهایی متشکل از چند کاراکتر همچنان تنها راه تشخیص هویت و ورود ما به همه سایت ها و سرویس هایی هستند که در زندگی آنلاین مان به آنها مراجعه می کنیم.

 
رمزهای عبور راهی آسیب پذیر و تکامل نیافته برای تامین امنیت زندگی مجازی ما است و هر روز بسیاری از کاربران در سراسر جهان از طریق کشف همین پسوردها قربانی حملات هکرها می شوند.
 
حالا یک هکر 18 ساله استرالیایی راهکاری در کنفرانس امنیت سایبری (PasswordsCon) در لاس وگاس ارائه کرده که بر اساس آن یک عکس موجود در موبایل٬ تبلت یا کامپیوتر کاربر می تواند جایگزین همه پسوردهای او شود.
 
سم کراوتر٬ هکر استرالیایی نام یوسیگ (uSig) را برای طرح خود برگزیده که صورت کوتاه شده عبارت Unique Signature به معنی «امضای یکتا» است.
 
اساس این طرح این است که شما به جای انتخاب رشته ای از کاراکترها که عموما توصیه می شود پیچیده باشند تا حدس زدن و شکستن آن برای هکرها دشوارتر شود٬ فقط یک عکس را به عنوان کلید ورود به سایت ها و سرویس ها انتخاب می کنید.
 
یوسیگ این عکس را به پسوردی بی نهایت پیچیده متشکل از 512 کاراکتر تبدیل می کند و با وارد کردن اتوماتیک آن٬ امنیت آنلاین شما را به طور شگفت آور و بی سابقه ای ارتقا می دهد.
 
 
 
***یک عکس و یک دنیا رمز
 
واقعیت این است که اکثر کاربران در سراسر جهان به توصیه های متخصصان امنیت بی توجه بوده و از پسوردهای بسیار ساده برای اکانت های خود استفاده می کنند٬ چون به خاطر آوردن شان ساده تر است.
 
حتی گاه بسیاری از کاربران برای سرویس های گوناگون از پسورد مشابه استفاده می کنند تا کارشان ساده تر شود٬ در حالی که با این کار آشکارا زندگی آنلاین خود را به شدت آسیب پذیر می کنند. هنوز کسر بزرگی از حملات سایبری دنیا با تکیه بر پسوردهای ضعیف و دست یافتنی کاربران انجام می شود.
 
انتخاب عکس به جای پسورد کار را به الگوریتم های «یوسیگ» می سپارد و معضل به یاد آوردن پسورد را هم از میان برمی دارد. برای ورود به صفحات اجتماعی یا ایمیل تان٬ عکسی را که از پیش تعیین کرده اید انتخاب می کنید و وارد حساب تان می شوید.
 
بقیه کارها بر دوش ابتکار سم کراوتر است که از آن عکس٬ کلیدی یونیورسال و جامع برای ورود به همه سرویس های مورد نیاز شما می سازد. 
 
راه اندازی یوسیگ آن طور که گفته می شود تنها نیازمند پنج کلیک است که آن را تبدیل به یکی از آسان ترین ابزارهای تامین امنیت می کند.
 
«یوسیگ» در عین سادگی٬ با پیچیده کردن پسوردها کار را برای هکرها تریلیون ها برابر دشوارتر می کند.
 
گذشته از این٬ امکان هک شدن از طریق کی لاگر ها هم از بین می رود٬ چون کی لاگرها از طریق ثبت و ضبط کلیدها رمز را می یابند و با «یوسیگ» دیگر کلیدی فشرده نخواهد شد که ثبت شود.
 
سم کراوتر در مقایسه ای تامل برانگیز می گوید اگر همه حالت های کنار هم قرار گرفتن حروف٬ اعداد و نشانه ها در یک پسورد رایج 8 کاراکتری را برابر با یک دانه شن ساحل در نظر بگیریم٬ پسورد 512کاراکتری ای که «یوسیگ» با تجزیه کد عکس می سازد برابر با همه دانه های شن همه سواحل دنیاست و به همین اندازه هم شکستن اش دشوارتر خواهد بود.
 
سم کراوتر٬ شعار «یک عکس و یک دنیا رمز» را با الهام از مثل معروف «یک عکس و یک دنیا حرف» برای ابتکارش انتخاب کرده است.
مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هفت − سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!