0

انتقام بی‌شرمانه در فضای مجازی جهت وصول طلب

دسته بندی ها : فضای مجازی 20 دی 1396 مدیر سایبرلا 316 بازدید

رئیس پلیس فتا استان مازندران از دستگیری فردی که موجب سلب آسایش زنی جوان در فضای مجازی شده بود خبر داد و گفت: فردی که با انتشار مطالب کذب و غیراخلاقی در یکی از نرم‌افزارهای پیام رسان موبایلی علیه زنی، موجب سلب آسایش و هتک حیثیت او و خانواده‌اش شده بود توسط کارآگاهان سایبری پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ حسن محمدنژاد  در تشریح این خبر اعلام کرد: در پی شکایت یکی از هم‌استانی‌ها، با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و عنوان داشت، شخص ناشناسی در یکی از شبکه‌های پیام‌رسان اجتماعی، اقدام به ایجاد صفحه‌ای به نام شماره همراه بنده نموده و با قرار دادن عکس‌هایی از زنان بی‌حجاب و معرفی من به عنوان زنی بدکاره، موجب سلب آسایش بنده شده‌است. به گونه‌ای که مدام از جانب افراد مختلف با من تماس گرفته می‌شود و ایجاد مزاحمت می‌کنند، لذا تقاضای رسیدگی پرونده را دارم.

این مقام ارشد انتظامی افزود: در ادامه حسب دستور مقام محترم قضایی رسیدگی به این پرونده در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت و پس از انجام بررسی‌های لازم بر روی پیام‌های منتشره، متهم به هویت معلوم شناسایی گشت.

وی گفت: کارشناسان پلیس فتا در ادامه با هماهنگی مقام محترم قضایی متهم را به این پلیس احضار نمودند. متهم پس از حضور در این پلیس و مواجهه با ادله موجود ضمن اقرار به بزه انتسابی اقرار داشت، بنده به واسطه شغلم، سال گذشته طی درخواست شاکیه، محصول زمین کشاورزی وی را درو نمودم اما او بخشی از اجرت بنده را پرداخت نکرد و طی پیگیری‌های متعدد موفق به دریافت طلب خود نشدم. لذا اقدام به ایجاد صفحه‌ای در شبکه اجتماعی نموده و شماره شاکی را به عنوان زنی فاسد به همراه عکس‌هایی مستهجن قرار دادم تا با این کار از شاکیه انتقام گرفته‌باشم.

سرهنگ محمدنژاد گفت: طبق ماده 16 قانون جرایم رایانه‌ای، مرتکبان این قبیل جرائم به عنوان یکی از مصادیق هتک‌حیثیت می‌باشند و به حبس از 91 روز تا 2 سال یا جزای نقدی از 5 میلیون ریال تا 40 میلیون ریال یا هر 2 مجازات محکوم می‌شوند.

رئیس پلیس فتا مازندران در پایان گفت: سرانجام با تکمیل تحقیقات، پرونده متشکله به همراه متهم جهت سیر مراحل قانونی روانه دادسرا گردید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دو × چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!