0

کلاهبردارى 20 میلیارد ریالى از 18 شهروند با ترفند آموزش کسب درآمد در فضای سایبر

دسته بندی ها : فضای مجازی 13 آذر 1396 مدیر سایبرلا 396 بازدید

فرمانده انتظامی استان خراسان‌رضوی گفت: فردی شیاد که با ترفند آموزش راه‌های کسب درآمد، 20 میلیارد ریال از 18شهروند در سراسر کشور کلاهبرداری کرده بود، توسط پلیس فتا استان خراسان رضوى شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پلیس فتا، سردار قادر کریمی در تشریح این خبر گفت: در پى دریافت مرجوعه قضائی از سوی مردی جوان مبنی بر کلاهبرداری با ترفند آموزش راه‌های تخصصی کسب درآمد در فضای مجازی موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اظهارات مالباخته مشخص شد. وى از طریق یک کانال خبری متوجه تبلیغاتی با عنوان آموزش روش‌هاى تخصصی کسب درآمد ۳۰ میلیون تومانی درماه به صورت تضمینی شده و با استفاده از لینک بارگذاری شده به کانال مربوطه هدایت و با تبلیغات و راهنمایى‌های مدیر و ادمین‌های کانال پس از واریز ۵۰۰هزار تومان به حساب اعلام شده، واجد شرایط دسترسی به کانال دوم جهت دریافت پکیج آموزشی شده است.

این مقام عالی انتظامی ادامه داد: در ادامه گرداننده کانال براى واگذاری پکیج آموزشى و راهنمایی طی دو نوبت مبلغ 31 میلیون و 736 هزار ریال دیگر دریافت می‌کند که فرد مالباخته با واریز مبلغ مذکور موفق به دریافت و استفاده از پکیج آموزشی شده که پس از دستیابی به محتویات پکیج آموزشی متوجه شده که آموزش‌های ارایه شده قابلیت کسب درآمد ندارد. از این رو برای اعتراض و پیگیری از طریق راه‌های ارتباطی در کانال، گروه و سایت اقدام کرده که کسی پاسخگو نبوده است.

سردار کریمی خاطر نشان کرد: همزمان با این گزارش، شکایت‌های مشابه از سراسر کشور و دیگر شهرهای استان خراسان‌رضوی به پلیس فتا گزارش که کارشناسان پلیس فتا خراسان رضوی با استفاده از مستندات دیجیتالی به جامانده و یک سری تحقیقات فنی گسترده در فضای سایبر، متهم را در کمتر از 72 ساعت از اعلام گزارش در یکی از شهرهای استان مازندران رد زنی و با نیابت قضائی دستگیر کردند.

وی عنوان کرد: متهم 22 ساله در بازجوئی‌های به عمل آمده و مواجهه با ادله و مستندات کشف شده تا‌کنون به 20 میلیارد کلاهبرداری از 18 شهروند (هفت شاکى در مشهد و یازده نفر در سایر استان‌ها) در سراسر کشور اعتراف نمود.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی با اشاره به ادامه تحقیقات برای کشف دیگر جرائم احتمالی در این رابطه خاطر نشان کرد: با توجه به قابلیت‌هاى نوین کسب و کار در بستر اینترنت، شهروندان قبل از گرفتن هر تصمیمى در رابطه با واریز و خرید کالا یا خدمات با افراد آگاه در این حوزه و یا کارشناسان پلیس فتا در هر استان مشاوره کنند تا شاهد تکرار این دست وقایع کلاهبردارانه در فضاى سایبرى نباشیم.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهارده + شانزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!