0

بازخوانی پرونده اختلاس منطقه آزاد چابهار: از کشف دریاخواری تا تبانی در معاملات دولتی

دسته بندی ها : فضای مجازی 29 اسفند 1394 مدیر سایبرلا 386 بازدید

در آبان ماه سال گذشته جرایمی از جمله زمین خواری، اختلاس و تضعیع حقوق بیت المال در منطقه آزاد چابهار به دادستانی گزارش شد که در تازه‌ترین اخبار اتهام 4 متهم بازداشتی در این پرونده تبانی در معاملات دولتی عنوان شده است.

میزان: آبان ماه سال گذشته بود که دادستان عمومی و انقلاب زاهدان، از پرونده اختلاسی در منطقه آزاد چابهار خبری داد مبنی بر اینکه حدود دو ماه پیش اسناد و مدارکی مبنی بر بروز جرایمی از قبیل زمین خواری، اختلاس و تضعیع حقوق بیت المال در منطقه آزاد چابهار به داستانی زاهدان ارسال شد.

بعد از جمع آوری و تحقیقات این اسناد و مدارک در اختیار اطلاعات سپاه قرار داده شد و پس از آن گزارش جامع و تکمیل تری به دادستانی ارسال شد که پس از آن نیابت قضایی برای دستگیری قائم مقام منطقه آزاد و چهار نفر دیگر از عوامل دست اندرکار از جمله برخی پیمانکاران و مدیران صادر شد و بر این اساس 5 نفر دستگیر شدند.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان با بیان اینکه  این افراد از حدود یک سال پیش اقدامات مجرمانه خود در بحث زمین خواری و اختلاس را انجام داده‌اند، گفت: متهمین اکنون با قرار بازداشت موقت در اختیار مراجع قضایی هستند و تحقیق در این زمینه در حال اقدام است.

این مسئول قضایی ‌با بیان اینکه از پرونده منطقه آزاد چابهار هم اسناد مدارک بسیار خوبی به دست آمده است، اظهار داشت: سوء‌استفاده‌های بسیار زیادی در بحث منطقه آزاد از جمله تضییع حقوق بیت المال در این پرونده انجام شده است.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: کارشناسان از حوزه مرکز ‌برای بررسی این پرونده اعزام شده‌اند و قرار شده این پرونده را ‌با صبر و تحمل پیش ببرند تا حق و حقوق بیت‌المال پایمال نشود و پرونده در حال تکمیل شدن است.

مرزیه با بیان اینکه مشکل خاصی‌ در اسناد پرونده نیست، افزود: در منطقه آزاد هر اتفاقی که رخ داده، خود یک پروژه است، ‌یک مورد آن مسجد منطقه آزاد است که سالیان سال است که پول‎های زیادی را به خود اختصاص داده‌ و حدود 12 پروژه اینگونه در منطقه آزاد داریم که تک تک آنها در حال پیگیری است.

وی ضمن تایید مشاهده چند مورد دریاخواری در چابهار، اظهار کرد: تصرف ساحل چند مورد داریم و بر‌اساس مصوبه شورای حفاظت از اراضی باید بدون اغماض با عاملان برخورد شود و در زمینه برخورد با هرگونه تجاوز به حریم دریا و سواحل به دادستان چابهار هم تاکیدات لازم انجام شده و پرونده‌ها در دست پیگیری قرار دارد.

در نهایت تازه‎ترین خبرها در رابطه با وضعیت این پرونده این است که 4 متهم بازداشت شده تا زمان برگزاری دادگاه با قید وثیقه مناسب آزاد شدند و در حال حاضر اتهام این 4 نفر تبانی در معاملات دولتی عنوان شده است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک × چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!