0

وزیر راه: برای امضای قرارداد به آلمان می‌روم

دسته بندی ها : فضای مجازی 9 بهمن 1394 مدیر سایبرلا 480 بازدید

وزیر راه و شهرسازی دولت که در سفر اروپایی حسن روحانی با رئیس‌جمهور همراه شده و به فرانسه رفته، می گوید ایران منتظر برقراری روابط با همه کشورها و حتی آمریکا است و تنها محدودیت روابط تجاری، در مواجهه با اسرائیل است.

فارس: «عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی امشب پس از دیدار روسای جمهور ایران و فرانسه، در پاریس با خبرنگار «فرانس 24» مصاحبه کرد و در خصوص برنامه‌ها و انتظارات پساتحریمی دولت حسن روحانی سخن گفت.

آخوندی که پس از امضای قرارداد خرید 118 فروند ایرباس میان ایران و فرانسه سخن می‌گفت، به روابط صنعتی وزارتخانه متبوعه‌اش با دیگر کشورهای صاحب تکنولوژی و صنعت هم اشاره کرد و گفت که در هفته‌های آینده برای امضای چندین قرارداد به آلمان خواهد رفت.

وزیر راه ایران به تأثیرات قابل انتظار ورود این هواپیماها بر اقتصاد و درآمد دولت ایران هم پرداخت و گفت: «با برداشته شدن تحریم‌ها، ایران می‌تواند رقیبی بزرگ برای فعالان صنعت هوانوردی باشد.»

عباس آخوندی از کشور خاصی به عنوان رقیب نام نبرده ولی دوبی، همسایه جنوبی ایران، سالانه 27 میلیارد دلار از محل فعالیت شرکت‌های هوایی خود سود می‌کند؛ کشوری که موقعیت مکانی ایران را ندارد و در صحراهای جنوبی خلیج‌فارس واقع شده ولی بنا دارد با افزودن ترمینال‌های جدید به فرودگاه بزرگ خود، رقابت احتمالی با ایران را شدید و شدیدتر کند.

وزیر راه به باز شدن روزنه همکاری اقتصادی ایران با غرب در پی اجرایی شدن برجام هم اشاره کرد و گفت: «ایران منتظر برقراری روابط تجاری با همه کشورها از جمله آمریکا است؛ همه به جز اسرائیل.»

جمهوری اسلامی ایران، رژیم صهیونیستی را یک موجودیت غیرقانونی می‌داند و هیچ‌گاه آن را به رسمیت نشناخته است.

 
 

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سه + 13 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!