0

شهروندان مراقب باشند در پی تبلیغات جمع آوری کمک برای نیازمند به دام فیشرها نیفتند

دسته بندی ها : فضای مجازی 4 مهر 1396 مدیر سایبرلا 375 بازدید

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی در خصوص افزایش کلاهبرداری های مالی با عنوان جمع آوری کمک‌های برای افراد نیازمند و بی بضاعت در ایام عزاداری هشدار داد  و گفت: شهروندان مراقب باشند فریب اینگونه تبلیغات را در فضای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی نخورند یا در دام فیشرها نیفتند که اطلاعات بانکی آنها به سرقت رود.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ محسن محمودی در خصوص جمع آوری کمک‌های مالی برای نیازمندان در فضای مجازی اظهار کرد: در دنیای امروزی سیر پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات و نوآوریهای حاصل از آن مانند شبکه‌های اجتماعی و اینترنت و… موجب پیدایش نوع و شگردهای جدید کلاهبرداری در این فضا هستیم که این روزها نیز کلاهبرداران با سوء استفاده از عواطف‌، باورها و احساسات مذهبی مردم، با بیان کردن جمع آوری کمک‌های مالی به نیازمندان در ایام ماه محرم اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: در ایام و مناسبت‌های مختلف مانند ایام سوگواری ابا اعبدالله الحسین و ماه صفر کلاهبرداران با انتشار پیام‌هایی مانند کمپین جمع آوری کمک‌های نقدی برای نیازمندان و … در شبکه‌های اجتماعی و یا سایت‌های اینترنتی بارگذاری می‌کنند که هموطنان باید مراقب باشند به هیچ عنوان به این پیام‌ها اطمینان نکنند و اگر می‌خواهند کمکی نیز به افراد بیبضاعت یا نیازمند کنند حتماً از طریق سایت‌ها و موسسات معتبر اقدام نمایند.

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی در خصوص دانلود مداحی‌ها در ایام ماه محرم تصریح کرد: کاربران فضای مجازی باید آگاه باشند که فایل‌های مداحی را از سایت‌های معتبر دانلود کنند چرا که احتمال آلوده بودن این فایل‌ها در این ایام با توجه به درخواست‌های زیاد کاربران زیاد بوده و بعد از دانلود حداقل فایل دریافت شده را ویروس کشی کنند لذا به روز بودن آنتی‌ویروس در سیستم‌های رایانه‌ای و تبلت و گوشی‌های هوشمند یک ضرورت است و بعد از هر دانلود اقدام به ویروس‌کشی سیستم نیز ضروری است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

  1. اپل گفته :
    13:23 1396/07/30

    بازم ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 19 =

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!