0

بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی جهان، متقاضی سرمایه‌گذاری در پارسیان

دسته بندی ها : فضای مجازی 25 بهمن 1394 مدیر سایبرلا 469 بازدید

بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی جهان،‌ متقاضی سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان شد.

مرضیه شاهدانی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در دیدار با رییس هیات عامل ایمیدرو با ارایه این خبر تصریح‌کرد: شرکت آلمانی بی‌ای‌اس‌اف (BASF) آماده سرمایه‌گذاری چهار میلیارد دلاری در منطقه ویژه صنایع معدنی پارسیان برای احداث صنایع پتروشیمی است.

به گزارش ایسنا، منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان که توسط ایمیدرو با هدف توسعه صنایع فولاد،‌ آلومینیوم و‌ پتروشیمی پایه‌گذاری شده،‌ با ارایه زیرساخت‌هایی همچون اسکله به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی،‌ سکویی برای تولید و صادرات این حوزه ایجاد کرده است.

در این نشست که مدیرعامل شرکت مناطق صنایع انرژی و مدیر منطقه ویژه پارسیان و تعدادی از مدیران ایمیدرو حضور داشتند،‌ مهدی کرباسیان رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: با توجه به مجوز صادر شده برای تامین انرژی در این منطقه و نظر وزیر نفت مبنی بر تامین خوراک گاز برای پروژه‌ها به ویژه صنایع پتروشیمی در منطقه پارسیان،‌ مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

رییس هیات عامل ایمیدرو ادامه داد: آب،‌ برق و گاز دوران ساخت، تامین شده و طرح اسکله اختصاصی نیز در دست برنامه‌ریزی برای انجام مناقصه برای جذب سرمایه‌گذار است که تاکنون دو شرکت معتبر از چین و آلمان اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی یادآور شد: ایمیدرو با ارایه زیرساخت‌ها به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی،‌ زمینه تولید و صادارت محصولات این بخش را فراهم می‌کند.

منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان توسط ایمیدرو،‌ در غرب استان هرمزگان و در مجاورت عسلویه ایجاد شده که با توجه به نزدیکی با آب‌های آزاد و امکانات اختصاصی همچون اسکله،‌ گمرک و جاده شرایط مساعدی برای تامین نیاز بازار داخل و به‌ویژه صادرات دارد.

شرکت بی‌ای‌اس‌اف (BASF)،‌ تاکنون ۶ شهرک پتروشیمی در کشورهای مختلف دنیا ایجاد کرده و طبق برنامه خود قرار است شهرک هفتم را در ایران (پارسیان) راه‌اندازی کند. هلدینگ «بی‌ای‌اس‌اف» در سال ۲۰۱۴ با درآمد ۷۴ میلیارد یورویی،‌ رتبه نخست شرکت‌های پتروشیمی دنیا را کسب کرده است.

به گزارش ایسنا، در این دیدار مدیرعامل و اعضای هیات مدیره هلدینگ خلیج‌فارس نیز حضور داشتند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هفت + شش =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!