0

جرایم اقتصادی،عمده جرایم سایبری استان کرمانشاه است

دسته بندی ها : فضای مجازی 20 مهر 1394 مدیر سایبرلا 872 بازدید
رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه با بررسی های به عمل آمده و رصد جرایم فضای مجازی بیان داشت جرایم اقتصادی، عمده جرایم سایبری استان را تشکیل می‌دهد.

 پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: “سرهنگ علی شفیعی”رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه با بیان این که در حال حاضر جرایم اقتصادی با 54 درصد، عمده جرایم سایبری استان را تشکیل می‌دهد .

وی با اشاره به افزایش آمار جرائم سایبری با پیدایش شبکه‌‌های اجتماعی اظهار کرد:عدم شناخت کافی از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی خطرات بسیاری را درپی خواهد داشت و در همین راستا ضروری است آگاهی و آموزش لازم در زمینه استفاده از این امکانات به جامعه داده شود.
“شفیعی”از موفقیت پلیس در کشف بیشتر جرایم سایبری خبر داد و اظهار کرد:در حال حاضر حدود 98 درصد از پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا منجر به کشف شده است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به افزایش 30 درصدی دستگیری متهمان در شش ماهه ابتدای سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اظهار کرد:از مجموع مجرمان سایبری 80 درصد را مردان و 20 درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

رئیس پلیس فتا استان تاکید کرد:شبکه‌های اجتماعی در کشور ایران با کارکرد حقیقی خود فاصله بسیار دارد و متاسفانه دختران جوان بیشتر در معرض این خطرات قرار دارند، این قشر به این شبکه‌ها دل می‌بندند و خیلی از اسرار شخصی و خانوادگی خود را به راحتی در این شبکه‌ها منتشر می‌کنند و همین موضوع سبب می‌شود حریم خصوصی کاربران به خطر بیفتد و مورد سوء استفاده مجرمان در فضای مجازی قرار بگیرند.

وی تصریح کرد:افراد به دلیل اعتماد بی‌جا، خصوصی‌ترین فیلم‌ها یا تصاویر محرمانه خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته‌اند که این اطلاعات به راحتی سرقت شده و این موضوع سبب ایجاد مشکلاتی نظیر اخاذی ، تهدید و خواسته‌های غیرمتعارف از سوی مجرمان شده است.
شفیعی در خاتمه اظهار کرد:به هیچ عنوان به فضای مجازی اعتماد نکنید و عکس‌ و تصاویر خود را در این فضا قرار ندهید و به کاربران توصیه می شود جهت امنیت خاطر از شبکه‌های اجتماعی مجاز و بومی استفاده کنند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک × 4 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!