0

تحریم جلسات هیات مدیره مخابرات توسط دولت

دسته بندی ها : فضای مجازی 20 آبان 1394 مدیر سایبرلا 816 بازدید

نمایندگان حقوقی دولت در هیات مدیره مخابرات بار دیگر جلسات هیات مدیره را تحریم کردند و سهام عدالت حاضر به معرفی نماینده حقیقی برای شرکت در جلسات هیات مدیره مخابرات نشد.

تسنیم:  اختلافات شدید و ساختاری میان مدیران شرکت مخابرات ایران و مدیران ارشد وزارت ارتباطات از جمله وزیر ICT، هم‌‌زمان با آغاز کار دولت یازدهم بروز و ظهور یافت تا جاییکه دو نماینده دولت (وزارت اقتصاد و سهام عدالت) در هیات مدیره مخابرات، جلسات آن را ترک و به نوعی تحریم کردند.

در همین راستا ۱۰ شهریور سال جاری، مجمع عمومی عادی شرکت مخابرات ایران به صورت فوق العاده جهت اجرای ماده ۳۰ اساسنامه این شرکت برای تکمیل اعضای هیات مدیره به صورت فوق‌العاده باحضور ۹۶.۲ درصد سهامداران این شرکت برگزار شد.

ماده ۳۰ اساسنامه این شرکت می‌گوید هر یک از اعضای هیات مدیره مخابرات ۴ غیبت متوالی یا بیش از ۶ جلسه غیبت غیرموجه در هیات مدیره داشته باشند مجمع به صورت فوق‌العاده می‌تواند نسبت به تکمیل هیات‌ مدیره برگزار شود.

در صورتیکه پیش‌بینی می‌شد نمایندگان دو بلوک ۲۰ درصدی سهام عدالت و دولت با توجه به نزاع بین وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات ایران در این مجمع شرکت نکنند اما نمایندگان حقوقی بلوک ۴۰ درصدی دولت در مجمع فوق‌العاده حاضر شده و اعلام کاندیداتوری کردند.

علی‌رغم اینکه سهامدار عمده (مالک بلوک ۵۰درصد +یک سهم) قادر بود برای انتخاب نمایندگان حقوقی دولت نیز تصمیم‌گیری و اعلام کاندیداتوری کند اما شرکت توسعه اعتماد مبین جهت همراهی بادولت از کاندیداتوری برای نمایندگان حقوقی دولت انصراف داد تا شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت اصفهان به نمایندگی از سهام عدالت و وزارت امور اقتصاد و دارایی به نمایندگی از دولت اعلام کاندیداتوری کنند.

اعضای حاضر در مجمع فوق‌العاده نیز با ذکر صلوات از کاندیداهای این مجمع حمایت کردند؛ برمبنای آئین نامه شرکت مخابرات ایران اعضای حقوقی مشخص شده مکلف بودند حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز نسبت به معرفی نمایندگان حقیقی خود برای حضور در جلسات آتی هیات مدیره این شرکت اقدام نمایند.

در حالیکه دو ماه از برگزاری این مجمع و پایان یک ماه و نیمه اعضای حقوقی برای معرفی نمایندگان حقیقی می‌گذرد اما همچنان سهام عدالت نماینده‌ای را برای حضور در جلسات هیات مدیره مخابرات ایران معرفی نکرده است.

نصرالله جهانگرد همچون سری گذشته به عنوان نماینده دولت در هیات مدیره مخابرات معرفی شد که باز هم در جلسات این دوره غیبت کرد.

تاکنون بیش از هفت – هشت جلسه از هیات مدیره مخابرات بعد از مجمع فوق‌العاده برگزار شده اما نمایندگان بلوک ۴۰ درصدی دولت باز هم در آن شرکت نکرده‌اند.

با توجه به اینکه قانون دیگر اجازه برگزاری مجمع فوق العاده و انتخاب اعضای غایب در هیات مدیره مخابرات را نمی‌دهد و از طرفی اعتبار نمایندگان حقیقی بلوک دولت در هیات مدیره مخابرات تا اردیبهشت ماه سال آینده منقضی می‌شود، بنابراین باید برای انتخاب چندین باره نمایندگان دولت در بخش مدیریتی هلدینگ مخابرات تا سال آینده صبر کرد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ده + پانزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!