0

اوبر نبرد قضائی و حقوقی بر علیه رانندگان خود را در انگلیس باخت

تاکسی اینترنتی و آنلاین - سایبرلا

بر اساس حکم دادگاه در انگلیس از این پس رانندگان شرکت تاکسی اینترنتی اوبر کارمند این شرکت و نه خویش فرما محسوب می‌شوند و اوبر مجبور به رعایت حقوق آنهاست.

اوبر نبرد قضائی و حقوقی علیه رانندگان خود را در انگلیس باخت و انتظار می‌رود هزاران راننده طرف قرارداد با این شرکت برای دریافت غرامت از آن اقدام کنند.

اپلیکیشن اوبر در بیش از ده هزار شهر در سراسر جهان مشغول فعالیت است، اما اکثر رانندگان آن در قالب قرارداد خویش فرمایی با اوبر همکاری می‌کنند و همین مساله موجب می‌شود که از دریافت حقوق بر مبنای قوانین کار و حداقل دستمزد و نیز پرداخت پاداش و حقوق در ایام تعطیلات و غیره محروم شوند.

اگر چه عقد قرارداد خویش فرمایی باعث می‌شود که افراد خود زمان و ساعات فعالیت حرفه‌ای خویش را مشخص کنند، اما این امر زمینه را برای سوءاستفاده و استثمار نیروی کار نیز فراهم می‌آورد و لذا دادگاهی در انگلیس بعد از بررسی شکایت رانندگان اوبر در این زمینه به نفع آنان رأی داد.

رسیدگی به این پرونده از سال ۲۰۱۶ در جریان بوده و اوبر به شیوه‌های مختلف تلاش کرده تا جلوی موفقیت رانندگان را بگیرد. اما در نهایت دیوان عالی انگلیس به نفع رانندگان حکم صادر کرد. این دیوان آخرین مرجع و عالی‌ترین دادگاه تجدیدنظر در انگلیس به‌شمار می‌رود.

با این تحول، اوبر مجبور به تغییر همه جانبه مدل کسب و کار خود در انگلیس خواهد بود و باید مواردی همچون کرایه‌های جدید، شرایط قرارداد و توانایی جریمه رانندگان در صورت عدم پذیرش چندین سفر را تعیین کند.

منبع: مهر به نقل از زد دی نت

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یازده − سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!