0

گزارش گران‌فروشی اینترنت مستند به آمارهای زیر ساخت است

دسته بندی ها : فضای مجازی 22 مرداد 1393 مدیر سایبرلا 1099 بازدید

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ، گزارش خود درباره گران فروشی اینترنت را مستند به آمارهای زیرساخت می‌داند، این در حالی است که وزیر ارتباطات آمار‌های این مرکز را در این زمینه درست ندانسته بود.

به گزارش فارس، بررسی وضعیت اینترنت در ایران در برنامه یکشنبه شب پایش و استناد به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در این زمینه با واکنش وزیر ارتباطات مواجه شد.
بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌داد که هر STM1 پهنای باند اینترنت که به قیمت حدود 9 میلیون تومان وارد کشور می‌شود، با خرید و فروش آن توسط واسطه های مختلف مانند شرکت ارتباطات زیرساخت، شرکت‌های ندا، شرکت های مخابرات استانی و شرکت های فراهم آور خدمات اینترنت، در نهایت با احتساب ضریب اشتراک گذاری به قیمت 232 میلیون تومان به دست کاربر نهایی می رسد که 25 برابر قیمت اولیه آن است.
اما وزیر ارتباطات این آمار را رد کرد و گفت: مرکز پژوهش های مجلس هم می تواند اشتباه کند. در حال حاضر یک گیگابیت بر ثانیه ای که به مردم واگذار می شود 3600 تومان است که وقتی ضربدر 150 تومان کنید می‌‌شود 540 هزار تومان ولی شما گفتید 232 میلیون تومان که این اصلا درست نیست.
در این زمینه مهدی فقیهی، رئیس دفتر فناوری‌های نوین مرکز پژوهش‌های مجلس در گفت‌وگو با فارس با تاکید بر اینکه آمارهای گزارش از شرکت زیر ساخت دریافت شده است، تاکید کرد: کلیه مدارک و مستندات در گزارش شماره 13574 این مرکز با عنوان «بررسی قیمت و کیفیت دسترسی به اینترنت در ایران» که در تاریخ  17 فروردین سال جاری منتشر شد وجود دارد.
وی گفت: وزیر ارتباطات هم می‌تواند اشتباه کند و با تمام احترامی که برای ایشان قائل هستیم اما در واحد ظرفیت پهنای باند و سرعت اینترنت اشتباه سهوی داشتند و بین پهنای باند و سرعت اینترنت تفاوتی قائل نشدند.
فقیهی تاکید کرد: در وزارت ارتباطات فعالیت‌های خوبی صورت گرفته اما همچنان معتقدیم که در زمینه قیمت اینترنت کارهای زیادی وجود دارد که می‌تواند انجام شود.

 

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دو + 14 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!