0

تهدید و اخاذی از دختر جوان در شبکه‌های اجتماعی بعد از ارتباط مجازی

دسته بندی ها : فضای مجازی 5 اردیبهشت 1397 مدیر سایبرلا 386 بازدید

رئیس پلیسفتا استان ‌مازندران گفت: فردی که در شبکه‌های اجتماعی با در اختیار داشتن تصاویر خصوصی دختری اقدام به تهدید و اخاذی از وی نموده ‌بود، توسط کارآگاهان سایبری پلیس فتا استان مازندران شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ حسن محمدنژاد در تشریح این خبر اعلام کرد: در پی شکایت فردی با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا، چنین عنوان ‌داشت که در یکی از شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب، شخص ناشناسی اقدام به ارسال مطالبی کذب و همچنین انتشار تصاویری از دختر بنده نموده است. به همین منظور تقاضای رسیدگی موضوع را دارم.

این مقام ارشد انتظامی افزود: در ادامه حسب دستور مقام محترم قضایی، رسیدگی به این پرونده در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت، که با بررسی‌های فنی و تخصصی به عمل آمده، متهم به هویت معلوم شناسایی گشت.

سرهنگ محمدنژاد گفت: کارشناسان پلیس فتا در ادامه با هماهنگی مقام محترم قضایی، متهم را  به این پلیس احضار کردند. متهم در اظهارات خود عنوان ‌نمود؛ بنده با دختر شاکی به مدت 6 ماه از طریق یکی از پیام رسان‌های موبایلی در ارتباط بودم و ایشان در طی این مدت تصاویر خصوصی خودش را برای بنده ارسال نمود و من نیز تمام تصاویر شخصی او را در سیستم و گوشی خودم ذخیره کردم و پس از مدتی رابطه دوستی، با شاکیه دچار اختلاف شدم و سپس به فکر تهدید و اخاذی از او افتادم.

این مقام ارشد انتظامی افزود: در ادامه بازجویی از متهم در خصوص انتشار تصاویر شخصی شاکیه در فضای مجازی و همچنین انتشار مطالبی کذب علیه او از طریق شماره مجازی در شبکه‌های اجتماعی پرسش گردید که او به‌طور کلی منکر این موضوع شد، اما با بررسی‌های فنی کارشناسان این پلیس و مواجهه با ادله متقن، متهم سرانجام لب به سخن گشود و به انجام عمل مجرمانه خود از طریق شماره‌های مجازی اقرار کرد. ضمناً متهم در ادامه اظهار داشت که بیشتر مطالب کذب و غیراخلاقی که علیه شاکیه منتشر کرده از طریق خط تلفنی بوده که به نام خود شاکیه است و او خودش آن‌ را در اختیار او قرار داده است.

رئیس پلیس فتا مازندران در پایان هشدار داد: با افراد غریبه‌ای که در فضای مجازی آشنا شده‌اید به هیچ عنوان قرار ملاقات حضوری نگذارید و با آنها رابطه دوستی برقرار نکنید، همچنین از انتشار تصاویر شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی جداً خودداری نمایید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شش + پنج =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!