0

هک شدن حساب بانکی، مهم‌ترین نگرانی 78 درصد کاربران اینترنتی

دسته بندی ها : فضای مجازی 28 آذر 1393 مدیر سایبرلا 1072 بازدید

ایستنا: مطالعه انجام شده روی کاربران اینترنتی در 24 کشور جهان نشان داد 83 درصد آن‌ها بر این باورند که دسترسی به اینترنت با هزینه پایین از اساسی‌ترین اصول در حقوق بشر محسوب می‌شود.

 این مطالعه ثابت کرد دوسوم کاربران بیش از سال گذشته در مورد حفظ حریم شخصی خود در فضای مجازی نگران هستند.

مطالعه جهانی CIGI-Ipsos با پشتیبانی “مرکز نوآوری‌های دولتی بین‌المللی”(CIGI) در مرکز تحقیقاتی Ipsos انجام شد و کارشناسان در پایان دریافتند زمانی که از جانب دولت‌ها گزینه‌های مختلف برای مدیریت فناوری ارایه می‌شود، در 57 درصد موارد کاربران ترجیح می‌دهند مدیریت این فضا همراه با حضور سهامداران در بخش خصوصی و دولتی انجام شود.

بخش اعظم کاربران اینترنتی موافق آن هستند که مدیریت فضای IT به صورت ترکیبی با حضور مراکز دولتی، شرکت‌های فناوری، مهندسان، سازمان‌های غیردولتی و موسسات مربوطه صورت بگیرد و از این طریق خواسته عموم مردم و دولت‌ها تامین شود.

در زمینه نگرانی‌های کاربران آنلاین، حمله مجرمان و هکرهای سایبری به حساب‌های بانکی برای 78 درصد کاربران بزرگترین نگرانی بوده است و پس از آن سرقت اطلاعات و تصاویر شخصی در 77 درصد موارد عامل بیشترین نگرانی محسوب شده است.

در این بررسی مشخص شد 60 درصد کاربران اینترنتی جهان اخبار مربوط به “ادوارد اسنودن” و افشاگری‌های او در مورد جاسوسی‌های سایبری آمریکا را شنیده‌اند و 39 درصد این افراد هم پس از شنیدن این اخبار اقداماتی را برای افزایش امنیت خود در فضای مجازی انجام داده‌اند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهار × چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!