0

دختر جوان شهریه دانشگاه خود را از حساب پدر دوستش پرداخت کرد

دسته بندی ها : فضای مجازی 21 تیر 1396 مدیر سایبرلا 374 بازدید

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش ماموران پلیس فتا دختر جوانی که با دسترسی به اطلاعات بانکی یکی از شهروندان اقدام به پرداخت شهریه دانشگاه خود از حساب وی می نمود شناسایی شد.

به گزارش پلیس فتا، سرگرد سرحدی در تشریح این خبر گفت:  شاکی  به همراه مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و از برداشت مبلغ قابل توجهی از حساب بانکی‌اش توسط فرد ناشناسی خبر داد که در پی آن پرونده تشکیل و در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از انجام بررسی های فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد مبلغ برداشتی صرف پرداخت شهریه دختر دانشجویی در یکی از دانشگاه‌های شهر زاهدان شده که با پیگیری سرنخ‌ها دختر جوان شناسایی و به این پلیس احضار شد.

این مقام انتظامی در ادامه توضیحات خود افزود: دختر جوان که در برابر پلیس غافلگیر شده بود در اعترافات خود بیان کرد، چندی پیش جزوه یکی از همکلاسی‌های خود را به امانت گرفتم‌، در هنگام مطالعه آن متوجه شدم  تمام اطلاعات حساب بانکی پدر خود را روی آن نوشته، آن را برداشتم و با وارد کردن اطلاعات اقدام به پرداخت شهریه دانشگاه خود کردم .

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان ضمن اشاره به تحویل متهم به مراجع قضایی عنوان‌کرد: برداشت‌های غیر مجاز از حساب بانکی یکی از شایع‌ترین تخلفات مالی در فضای مجازی می‌باشد، لذا لازم است شهروندان آگاهی خود در خصوص این‌گونه جرائم را ارتقاء داده و به هیچ عنوان اطلاعات کارت بانکی مانند رمز دوم،cvv2  را که می‌تواند زمینه سوء استفاده را در اختیار افراد سودجو قرار دهد در دسترس دیگران قرار ندهند.

وی ادامه داد: متاسفانه بیشتر برداشت‌های غیر مجاز به خاطر عدم رعایت مسائل ساده ایمنی از سوی شهروندان است. چرا که این عزیزان در حفظ و نگهداری اطلاعات بانکی خود کوتاهی می‌کنند.

سرگرد سرحدی با بیان اینکه رمز اول و دوم کارت بانکی شهروندان محرمانه است، گفت: از ارائه اطلاعات محرمانه کارت خود به دیگران خودداری کنید و به صورت دوره ای حتما رمز اول و دوم کارت خود را تغییر دهید و رمزی انتخاب نمائید که قابل حدس زدن نباشد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    16 + 17 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!