0

حبس در انتظار مدیران دستگاه های متخلف در صدور آنلاین مجوز کسب و کار

مجوزهای کسب و کار, مجوز فعالیت

رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و‌ کار وزارت اقتصاد اعلام کرد: مدیران دستگاه هایی که در اتصال به سامانه ملی مجوز‌های کسب و‌ کار تعلل کنند، طبق قانون به 2 ماه تا یک سال حبس محکوم می‌شوند.

«امیر سیاح» در گفتگویی تلویزیونی با بیان اینکه تمام مقدمات فرایند صدور مجوز‌های کسب و کار به صورت الکترونیکی در وزارت اقتصاد حاضر است، گفت: «دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه دولت، صادرکنندگان مجوزها هستند و هنوز هیچ‌کدام از دستگاه‌های تخصصی آمادگی اتصال به درگاه‌های ملی را ندارند.»

این در حالی است که او 13 بهمن اعلام کرده بود فرآیند صدور مجوزهای کسب و کار از 18 اسفند، غیرحضوری و الکترونیکی خواهد شد. به گفته سیاح از این تاریخ هیچ دستگاه صادر کننده مجوز حق ندارد برای صدور مجوز کسب‌وکار، مدارک و اسناد کاغذی دریافت کند. پس با توجه به عدم آمادگی دستگاه‌ها، چطور این فرآیند از 18 اسفند محقق خواهد شد؟

سیاح در پاسخ به این پرسش اظهار داشت در صوررت تعلل دستگاه‌ها و عدم اتصال به درگاه ملی تا تاریخ مقرر، مجلس و سازمان نظارتی با ابزارهای در نظر گرفته شده به ماجرا ورود پیدا کرده و طبق قانون با دستگاه‌های متخلف برخورد خواهند کرد:

«الکترونیکی شدن فرآیند صدور مجوز کسب‌وکار تا 18 اسفند یک تکلیف قانونی است و برای تخلف از آن جرم‌انگاری شده است. از همین رو رئیس دستگاه‌ها در صورت تعلل از 2 ماه تا یک سال به حبس محکوم می‌شوند.»

به گفته رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب‌و‌کار وزارت اقتصاد، 33 دستگاه باید به درگاه‌های ملی متصل شوند و تاکنون هیچ دستگاهی اتصال نیافته است. اما برخی از دستگاه‌ها نزدیک به اتمام صدور مجوز هستند: «بیشترین دستگاه صدور مجوز توسط وزارت کار که متولی مشاغل خانگی است، انجام می‌گیرد، اما متاسفانه این درگاه اعلام کرده که تا 18 اسفند آماده نیست.»

گفتنی است طبق ماده 7 قانون اصل 44 همه دستگاه‌های صادر کننده مجوز باید شرایط صدور مجوز را در درگاه ملی و تخصصی خود بگذارند و مردم به صورت الکترونیکی مدارک را ارسال و سپس مجوز را دریافت کنند.

منبع: دیجیاتو

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پانزده − 3 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!