0

راه های شناسایی سایت های گردشگری معتبر

دسته بندی ها : فضای مجازی 9 دی 1396 مدیر سایبرلا 416 بازدید
با توجه تعطیلات ایام کریسمس، فعالیت‌های سایت‌های  گردشگری جهت عرضه خدمات سفر برای تسریع در کار و ثبت نام اینترنتی به جای مراجعه حضوری به آژانس‌های مسافرتی آغاز شده است و در کنار فعالیت سایت‌های معتبر و رسمی ده‌ها و شاید صدها سایت جعلی نیز که از سوی کلاهبرداران و مجرمان سایبری با اهداف مجرمانه طراحی و بارگذاری شده است و در این ایام اقدام به تبلیغات می‌کنند و از تورهای خوب و ارزان قیمتی نوید می‌دهند تا کاربران را فریب داده و از آنها کلاهبرداری کنند. لذا ضرورت دارد بدانیم در صورتی که قصد ثبت نام در سایت‌های گردشگری برای مسافرت با تور‌های گردشگری را داریم باید قبل از اینکه اقدام به ثبت نام در سایتی نمائیم، به چه نکاتی جهت معتبر بودن آن سایت توجه نمائید تا در دام مجرمان سایبری نیفتیم.
1-      ابتدا باید ملاحظه نمائید سایتی که قصد ثبت نام در آن را دارید، آدرس URL آن در سایت ساماندهی به آدرس samandehi.ir ثبت گردیده باشد.

2-      سایت های گردشگری معتبر از نماد اعتماد الکترونیک که مشخصه‌ای به منظور اعتماد سازی کاربران در هنگام مراجعه به سایت‌های اینترنتی می‌باشد و از طرف وزارت صنعت‌و معدن و تجارت صادر می‌شود، استفاده می‌کنند.

3-      سایت‌های گردشگری معتبر از نماد اطمینان گردشگری که به نماد T مشهور است، استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است که نماد T از طرف سازمان میراث فرهنگی صادر می‌گردد.

در پایان باید گفت رعایت حداقل موارد توصیه شده از طرف پلیس فتا می‌تواند از بروز کلاهبرداری‌هایی که از طرف افراد سود‌جو با استفاده از سایت‌های نامعتبری که توسط این شیادان طراحی می‌گردد، جلوگیری گردد.

منبع: پلیس فتا
مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    3 × 4 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!