0

عقد نخستین قرارداد انرژی بین ایران و ترکیه

دسته بندی ها : فضای مجازی 16 اسفند 1394 مدیر سایبرلا 520 بازدید

در زمینه تبدیل گاز به بنزین، گاز به برق و سایر حوزه های انرژی تفاهم نامه ای میان شرکت ایرانی با شرکت ترکیه ای به منظور ساخت موتورهای ترنسفورموتور نیروگاهی منعقد شد.

موج: سید جلال ابراهیمی، دبیر کل شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه، از انعقاد تفاهم نامه ای  میان بخش خصوصی ایران و ترکیه در زمینه انرژی خبر داد و گفت: در زمینه تبدیل گاز به بنزین، گاز به برق و سایر حوزه های انرژی تفاهمنامه ای میان شرکت فرانیرو ایران با شرکت بث ترکیه به منظور ساخت موتورهای ترنسفورموتور نیروگاهی منعقد شد. این در حالی است که عمده فعالیت های این شرکت در ساخت نیروگاه و پست های برق است.

وی افزود: هیات بزرگی متشکل از فعالان بزرگ بخش خصوصی این کشور در زمینه نفت، گاز و نیرو، هیات دولت این کشور را همراهی می کنند. محوریت حضور این سرمایه گذاران و فعالان بخش انرژی، تبدیل گاز به بنزین است. به این منظور خواهان ساخت استیشن هایی هستند که به کمک آن بتوانند گاز دریافتی از ایران را تبدیل به بنزین کنند. این شرکت ها آماده فعالیت در این زمینه و پیوستن به شرکت های بخش خصوصی ایران بوده و مذاکراتی را نیز در این زمینه انجام داده اند. به جرات می توان گفت که شرایط مناسبی برای برقراری و تحکیم روابط تجاری و صنعتی میان دو کشور وجود دارد.

ابراهیمی تصریح کرد: این شرکت ها تلاش می کنند تا با توجه به الگوی مصرفی که در زمینه گاز در ترکیه وجود دارد، در بخش ساخت نیروگاه ها، پست ها و استیشن های برق و نفت و به ویژه در بخش حفاری نفت فعالیت کنند.

وی یادآوری کرد که اطلاعی از مذاکرات و عقد قرارداد در سطح وزیران و هیات دولت ندارد و قراردادهای منعقد شد، از سوی بخش خصوصی انجام شده است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سه × 3 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!