0

تلاش های سایبری برای حمله جاسوسی به ایران

بیت کوین - ارز دیجیتال - سایبرلا
کارشناسان امنیتی شرکت امنیت سایبری کسپرسکی از تلاش‌های متعدد برای حمله جاسوسی در ایران خبر دادند.

به نقل از سایبربان- کارشناسان امنیت سایبری کسپرسکی طی گزارشی از حمله جاسوسی‌ گسترده به مقامات سیاسی ایران خبر دادند. در همین راستا مشخص شده است که چارچوب‌های ارتباطی دیپلماتیک ایران توسط نرم‌افزارهای جاسوسی مورد حمله قرارگرفته‌اند. از طرفی دیگر این نرم‌افزارهای جهت حمله جاسوسی بسیار مبتدی و غیرحرفه‌ای بودند.

که در بخش دیگری از این گزارش آمده است که این حمله جاسوسی از طریق به‌روزرسانی برنامه «Remexi» صورت گرفته است. گفتنی است این نرم‌افزار برای دسترسی پنهان از راه دور مورداستفاده قرار می‌گیرد که جاسوسان با ارائه به‌روزرسانی برای این برنامه روی آن درب پشتی ایجاد کرده‌اند تا از آن طریق به آن نفوذ کنند.

طی تحقیقات صورت گرفته توسط محققان کسپرسکی، ظاهراً این درب پشتی توسط گروه هکری ایرانی به نام «Chafer» طراحی شده است. زیرا پیش‌ازاین در بررسی‌ها مشخص‌شده بود که گروه هکری مذکور به دنبال ردیابی و جاسوسی از مقامات، دیپلمات ها و مردم غرب آسیا است.

در ادامه، کارشناسان آزمایشگاه کسپرسکی اعلام کرده اند که «Remexi» اولین بار در سال 2015 کشف‌شده است.

این کمپانی همچنین یادآور می‌شود که در مناطق درحال‌توسعه، مهاجمان برنامه‌های مخرب را با استفاده از نرم‌افزارهای نسبتاً ساده مستقل در ترکیب با ابزارهای قابل‌دسترس عموم به اجرا می‌رسانند. در این مورد مهاجمان از یک نسخه به‌روز شده «Remexi» استفاده نموده‌اند.

دنیس لازگو، کارشناس آنتی‌ویروس کمپانی کسپرسکی در این خصوص گفت که اغلب افراد بسیار ماهر پشت کمپین‌های جاسوسی سایبری هستند. در این مورد، مهاجمان از نرم‌افزار نسبتاً ساده استفاده می‌کنند. که البته برنامه نویسان به‌طور مستقل آن‌ها را ایجاد کرده‌اند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    4 × یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!